مجوز طرح‌های پتروشیمی غیرفعال و نیمه‌فعال بازنگری می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد: مجوز طرح‌های نیمه‌فعال یا غیرفعال بازنگری و تعیین تکلیف قانونی می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ مرتضی شاهمیرزایی در جمع مدیران این شرکت با بیان اینکه در سال‌های گذشته حدود ۱۵۵ موافقت اصولی احداث طرح‌های پتروشیمی صادر شده است، گفت: کمیته بازنگری مجوزهای طرح‌های پتروشیمی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ضمن نظارت کامل بر روند فعالیت طرح‌های توسعه‌ای در صنعت، مجوز طرح‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل را بازنگری خواهد کرد.

وی با تأکید بر تسریع در تعیین تکلیف طرح‌های غیرفعال از سوی سهامداران این طرح‌ها گفت: سرمایه‌گذاران، سهامداران و شرکت‌هایی که مجوز احداث را دریافت کرده‌اند، باید نسبت به فعال کردن این طرح‌ها اقدام کنند.

معاون وزیر نفت بر عزم دولت در تکمیل زنجیره ارزش و توسعه متوازن صنعت پتروشیمی تأکید کرد و افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان تسهیل‌گر و حمایت‌کننده به‌دنبال آن است برنامه‌های توسعه‌ای پیش‌بینی‌شده، در موعد مقرر به بهره‌برداری برسند که در این مسیر دولت از طرح‌های فعال پتروشیمی به‌طور کامل حمایت و پشتیبانی می‌کند.

شاهمیرزایی درباره تعیین تکلیف طرح‌های نیمه فعال یا تعطیل پتروشیمی تصریح کرد: بر اساس قانون، با طرح‌های پتروشیمی غیرفعال برخورد می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره نحوه دریافت مجوز سرمایه‌گذاران برای احداث طرح‌های پتروشیمی افزود: وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی با در نظر گرفتن مواردی نظیر نحوه تأمین خوراک، تخصیص یوتیلیتی، شرایط محیط زیست و انتقال محصولات تنها مراجع قانونی دریافت مجوز احداث طرح‌های پتروشیمی هستند.

وی در ادامه نشست، با اشاره به برگزاری شانزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست از ۳۰ شهریور تا دوم مهرماه امسال گفت: از همه شرکت‌ها، فعالان و علاقه‌مندان برای حضور و برگزاری این رویداد تخصصی و اختصاصی دعوت می‌کنم.

معاون وزیر نفت یادآور شد: تنها راه توسعه صنعت پتروشیمی همگرایی و هم‌افزایی توانمندی‌های تخصصی بخش دولتی و بخش خصوصی است و نمایشگاه ایران‌پلاست با اعتبار جهانی خود در صنایع پلیمری و صنایع پایین‌دست پتروشیمی، محل مناسب برای تحقق اهداف برنامه­‌های راهبردی بلندمدت برای تسلط بر بازار محصولات پتروشیمی است.

گفتنی است که در این نشست مدیران و رؤسای واحدهای کنترل تولید، طرح‌ها، سرمایه‌گذاری، منابع انسانی، صنایع پایین‌دستی، امور مجامع و سهام و روابط عمومی گزارش‌هایی از روند فعالیت‌های جاری مدیریت خود ارائه و دیگر شرکت‌کنندگان نیز نظرها و دیدگاه‌های مختلفی را درباره گزارش‌های ارائه‌شده مطرح کردند.

کد خبر
https://ipna.news/161512کپی شد!