سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ریسک ندارد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی صنعتی ارزش آفرین است، گفت: سرمایه گذاری در این صنعت نه تنها ریسک ندارد بلکه آورده خوبی نیز به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،«مرتضی شاه میرزایی» در برنامه روی خط بازار رادیو اقتصاد افزود: بدون شک طرح های زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی طرح های سودده با بازدهی بسیار بالاست و در گذشته هم این مهم اثبات شده است.

وی در ادامه با اعلام اینکه صنعت پتروشیمی در دنیا روز به روز در حال توسعه است، اظهارداشت: حمایت از صنایع تکمیلی با تکیه بر توانمندی‌های داخلی از برنامه‌های اساسی دولت سیزدهم است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن تاکید بر توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعت پتروشیمی گفت: براساس مطالعات صورت گرفته تا ۱۰ سال آینده منحنی تقاضا برای افزایش فرآورده های نفتی جهت سوخت به منظور تولید حرارت و یا انرژی در حوزه حمل و نقل و سایر بخش ها رو به صفر می رود و برعکس در صنعت پتروشیمی بطور میانگین در سراسر دنیا سالی پنج درصد به این تقاضا افزوده می شود.

وی همچنین با بیان این جمله که هر ۲۰ سال در دنیا سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی بیش از دو برابر می شود، افزود: در حال حاضر ظرفیت منصوبه صنایع پتروشیمی در کشور ۹۰ میلیون تن در سال است.

شاه میرزایی اظهارداشت: تولید کمی با ظرفیت منصوبه فاصله دارد چرا که مولفه های مثل تعمیرات اساسی، مشکلات خوراک، حوادث و مسائلی از این دست گاهی تولید را با وقفه مواجه می کند.

وی اضافه کرد: صنعت پتروشیمی صنعتی ماندگار است چرا که همه بخش های زندگی بشر به این صنعت وابسته است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: طرح های مانند پتروشیمی پارس گلایکول، اتیلن اکساید مارون، پتروشیمی هنگام، الفین گچساران و غیره در سال جاری به فرا خور زمان مورد بهره برداری قرار می گیرند.

وی در ادامه از بهره برداری طرح پتروشیمی خمین در جریان سفر رئیس جمهور به استان مرکزی خبرداد و افزود: این پتروشیمی پلی پروپیلن تولید می کند.

شاه میرزایی اظهارداشت: پلی پروپیلن در بسیاری از صنایع از جمله نساجی، الیاف و سایر بخش های پلاستیک تقاضا دارد.

وی یادآورشد: محصول راهبردی این واحد پتروشیمی ۱۷ درصد مصرف صنایع پائین دست کشور ر ا تامین خواهد کرد.

 

https://ipna.news/161390کپی شد!