مدیریت بحران بخش اساسی از مدیریت استراتژیک در صنعت نفت است.

مدیرکل بهداشت ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل وزارت نفت گفت: امروزه مدیریت بحران و شرایط اضطراری، بخش اساسی از مدیریت استراتژیک در صنعت نفت است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛مظاهر انصاری روز چهارشنبه (پانزدهم تیرماه ۱۴۰۱) در نشست تخصصی کمیته پدافند غیرعامل وزارت نفت در محل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار داشت: مدیریت بحران و رعایت الزامات پدافندغیرعامل، تضمین کننده تولید پایدار مجموعه های صنعت پتروشیمی محسوب می شود.

وی ادامه داد: متولیان صنعت پتروشیمی زمانی که در راستای تولید ایمن برنامه ریزی می کنند، مطمئنا در هدفگذاری های خود باید به موضوع پدافندغیرعامل توجه کنند.

مدیرکل بهداشت ایمنی، محیط زیست و پدافندغیرعامل وزارت نفت اضافه کرد: در صورتی که به بحران های احتمالی اهمیت داده نشود، عملا کسب و کارهایی مانند صنعت دچار مشکل می شوند.

انصاری واحدهای پتروشیمی را به عنوان زیرمجموعه های صنعت نفت و عاملی برای تقویت اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: صنعت پتروشیمی از حساسیت های ویژه ای برخوردار است که با نگاه راهبردی به آنها بایستی در چارچوب الزامات پدافند غیر عامل و در مسیر افزایش تولید و خلق ارزش در این زمینه گام برداشته شود.

وی بیان داشت: برابر با قانون پدافند غیرعامل، مدیریت بحران در شرایط اضطراری در شرکت های پتروشیمی بر عهده صنعت نفت است و باید با هوشیاری و همدلی از موازی کاری های احتمالی دیگر دستگاه ها و مجموعه های شهری به جهت عدم تسلط کامل به مبادی صنعتی، در مواجه با بحران و حوادث در منطقه ویژه پتروشیمی جلوگیری شود.

وی همچنین تدوین تعداد قابل توجه‌ای از طرح‌های پیش از حادثه(PIP) بر اساس سناریو های محتمل و معتبر در ماهشهر را بعنوان یک تکیه گاه ذهنی مواجهه با حوادث را اقدامی کاربردی دانست و خواستار حفظ و تداوم اقدامات طرح توانمند‌سازی در حوزه پدافند غیر عامل و مدیریت شرایط اضطراری شد.

https://ipna.news/161120کپی شد!