صنعت پتروشیمی در مباحث بازرگانی باید از الزامات پدافندی کاربردی برخوردار شود

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با تاکید بر اهمیت رعایت الزامات پدافندی گفت: موضوعات بازرگانی در پتروشیمی از ویژگی مهمی برخوردار است که ایجاد الزامات پدافندی در این زمینه به ثروت آفرینی بیشتر صنعت منجر می شود.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛پیام برزگر روز چهارشنبه (پانزدهم تیرماه ۱۴۰۱) در نشست تخصصی کمیته پدافند غیرعامل وزارت نفت در محل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار داشت: موضوع پدافند بازرگانی در صنعت پتروشیمی یک الزام محسوب می شود که با انجام هماهنگی های داخلی، علاوه بر اینکه سوددهی مطلوبی برای تولید ایجاد می نماید؛ آثار خطرات و عوامل تهدیدکننده در امر بازرگانی را نیز کاهش خواهد داد.

وی با بیان اینکه اقدامات کاربردی و اثرگذاری در زمینه پدافند غیرعامل در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی صورت گرفته است افزود: این اقدامات در بحث پایداری و افزایش تولید محصولات مختلف صنعت پتروشیمی اثرگذار بوده است.

برزگر اضافه کرد: این سازمان متولی پایداری و بهبود تولید محصول در صنایع مستقر در منطقه است تا علاوه بر ثروت آفرینی از خام فروشی محصولات پیشگیری شود.

برزگر با تاکید بر توسعه زنجیره ارزش و افزایش ارزش افزوده محصولات پتروشیمی ادامه داد: کارآفرینی و توجه به اشتغال پایدار از دیگر مباحثی است که در ردیف ماموریت های سازمان قرار دارد.

وی به تلاش های شبانه روزی انجام شده در صنعت پتروشیمی به منظور ارتقاء هرچه بیشتر عزت و غرور ملی اشاره کرد و گفت: جایگاه رفیع و استراتژیک صنعت پتروشیمی ایران در منطقه و جهان، حاصل مدیریت جهادی و تلاش مقتدرانه مدیران و کارکنان پرتلاش این صنعت در عرصه جنگ اقتصادی با محوریت مدیرعامل محترم شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شاهمیرزایی است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، همواره پدافند غیرعامل را از جمله الزامات انکارناپذیر تداوم فعالیت این صنعت عنوان کرد و افزود: این منطقه از قطب های اصلی پدافند غیرعامل وزارت نفت محسوب می شود.

برزگر، تحول در حوزه پدافندی و بروز رسانی الزامات و شیوه نامه های آنرا در صنعت پتروشیمی ضروری دانست و گفت: تحقق چشم اندازهای تعریف شده در این حوزه، نیازمند همکاری های بین بخشی و مشارکت دیگر دستگاه های متولی در سطح ملی و استانی است.

وی تصریح کرد: موضوع پدافند سایبری، توجه به تهدیدهای دریاپایه و همچنین موضوعات ترافیکی نیز از جمله مباحثی هستند که باید با همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور و با تعیین الزامات و مطالعات خاص بروز رسانی و اجرا کرد.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، پیاده سازی استانداردهای پدافند غیرعامل در برنامه های توسعه ای صنعت را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: علاوه بر این باید به مولفه پدافند غیرعامل با نگاه نرم نیز توجه لازم صورت گیرد.

برزگر یادآورشد: نوآوری و خلاقیت در مباحث مربوط به پدافندغیرعامل می تواند در تحقق برنامه ریزی ها و اهداف تعیین شده، اثرات مثبتی داشته باشد.

سومین دوره از نشست های تخصصی کمیته پدافند غیر عامل وزارت نفت، پس از دو روز و با حضور معاونت انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیرکل HSE وزارت نفت و سایر شرکت های تابعه و مدیران عامل شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه و دستگاه‌های اجرایی شهرستان و استان خوزستان، با محوریت سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به کار خود پایان داد.

https://ipna.news/161113کپی شد!