دستیابی پتروشیمی مرجان به ۹۵ درصد ظرفیت اسمی تولید در سال۱۴۰۰

سرپرست شرکت پتروشیمی مرجان گفت: این شرکت با وجود محدودیت‌های خوراک گاز به‌منظور تأمین گاز خانگی در فصل زمستان، با افزایش تولید در سال ۱۴۰۰ به ۹۵ درصد ظرفیت اسمی دست یافت.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ مهران بنازاده روز شنبه (چهارم تیرماه) در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پتروشیمی مرجان با اشاره به اقدام‌های این شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و اقدام‌های انجام‌شده، با وجود چند مرحله قطعی گاز و توقف تولید برای تأمین مصرف گاز خانگی در فصل سرما و راه‌اندازی دیگر واحدهای متانول در منطقه، پتروشیمی مرجان با افزایش تولید در سال ۱۴۰۰ به ۹۵ درصد ظرفیت اسمی خود دست یابد.

وی با ارائه گزارش‌های مالی مرتبط با مجمع افزود: درآمد حاصل از فروش محصول، افزایش دو برابری داشته اما افزایش نرخ گاز به‌عنوان مهم‌ترین مؤلفه در قیمت تمام‌شده متانول، تأثیر فراوانی در بالا رفتن هزینه‌ها داشته است.

افشار بازیار، مدیرعامل شستان نیز تعیین نرخ و نحوه تأمین خوراک (گاز متان) به‌ویژه در فصل سرما را بزرگ‌ترین چالش پیش‌روی پتروشیمی مرجان خواند و در ادامه هیئت مدیره این شرکت را موظف به ارائه برنامه‌ها و راهبردها برای رفع این چالش کرد.

وی ضمن قدردانی از کارکنان شرکت پتروشیمی مرجان، افزایش تولید و رسیدن به ظرفیت اسمی سالانه را از اصلی‌ترین مطالبات سهامداران این شرکت برشمرد.

پس از اتمام مجمع عمومی عادی سالانه پتروشیمی مرجان، مجمع فوق‌العاده این شرکت نیز برگزار شد و نحوه افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی مرجان از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران به تصویب اعضا رسید.

https://ipna.news/160899کپی شد!