افزایش بیش از ۲ درصدی صادرات پتروشیمی سنگاپور

صادرات محصولات پتروشیمی سنگاپور در ماه مه ۲۰۲۲ نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۲۱ بیش از ۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ آمارهای مؤسسه دولتی اینترپرایز سنگاپور حکایت از این دارد که ارزش صادرات پتروشیمی این کشور آسیایی در مه ۲۰۲۲ با ۲.۳ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه پارسال به یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون دلار رسید و این شرایط به افزایش مجموع صادرات غیرنفتی این کشور آسیایی کمک کرد.

آمارهای مؤسسه دولتی اینترپرایز سنگاپور نشان می‌دهد مجموع صادرات غیر نفتی این کشور در مه ۲۰۲۲ با ۱۲.۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسید، به‌طوری که این رقم در آوریل ۲۰۲۲ افزایش ۶.۴ درصدی را ثبت کرده بود.

افزایش صادرات محصولات پتروشیمی در ماه ژوئن برای هفتمین ماه پیاپی رخ داده، در حالی که این رقم در ماه مه امسل نیز با ۵۵.۶ درصد افزایش روبه رو بوده است.

مؤسسه دولتی اینترپرایز سنگاپور در بیانیه‌ای اعلام کرد که صادرات غیر نفتی به ۶ بازار هدف از ۱۰ بازار هدف اصلی سنگاپور در ماه مه با افزایش همراه بوده، در حالی که صادرات به کره جنوبی، هنگ کنگ، اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا با کاهش روبه‌رو بوده است.

صادرات کالاهای غیر الکترونیکی که شامل پتروشیمی و محصولات دارویی می‌شود، به چین در ماه مه با افزایش ۱.۵ درصدی نسبت به ماه مه پارسال همراه بوده است و این افزایش پس از افت ۱۱.۹ درصدی در ماه گذشته میلادی حاصل شده است، در حالی که صادرات به اندونزی و تایلند به ترتیب با ۴۷.۵ و ۴۲.۵ درصد افزایش روبه‌رو بوده است.

صادرات پتروشیمی به اندونزی در ماه مه نسبت به دوره مشابه پارسال با ۲۶.۹ درصد افزایش روبه‌رو بوده است.

مجموع صادرات کالاهای غیر الکترونیکی که شامل پتروشیمی و محصولات دارویی می‌شود، در ماه مه نسبت به دوره مشابه پارسال با ۱۲.۲ درصد افزایش به ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسید.

مجموع صادرات کالاهای غیر الکترونیکی به چین در ماه ژوئن امسال نسبت به دوره مشابه پارسال ۲۹.۹ درصد افزایش یافته، همچنین محموله‌های ارسالی به اتحادیه اروپا و تایوان به ترتیب ۳۷.۶ درصد و ۴۲.۱ درصد افزایش داشته است.

https://ipna.news/160845کپی شد!