افزایش ۶۰ درصدی بهره وری عملکرد طرح پتروشیمی دنا

در حالی پیشرفت طرح پتروشیمی دنا از مرز ۷۵ درصد می‌گذرد که بهره‌وری کلی شرکت طی ۱۰ ماه نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛محمدعلی کریمیان مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی دنا گفت: در مدت ۱۰ ماه از گذشت تغییرات مدیریتی در این شرکت، با برنامه‌ریزی مدون بیش از هفت درصد پیشرفت کلی پروژه و ۶۰ درصد افزایش بهره‌وری طرح در مقایسه با مدت مشابه پارسال ثبت شده است.

وی افزود: اکنون بیش از ۳۰ شرکت داخلی در پتروشیمی دنا به‌صورت مستقیم فعال هستند و نقش مهمی در موفقیت‌های دنا به‌ویژه پس از بدعهدی شرکت‌های طرف قرارداد در پی تشدید تحریم‌های ظالمانه داشته‌اند.

مدیرعامل پتروشیمی دنا ادامه داد: شرکت ماشین‌سازی اراک نمونه‌ای از این دست بوده که متعهد به ساخت تجهیزات خاص متانول شده و ایران را از وابستگی به شرکت‌های سازنده این تجهیزات بی‌نیاز کرده است. در این بین نه تنها پیشرفت شرکت ادامه داشته بلکه افتخار بزرگتری نصیب کشور شده که گسترده شدن ریشه باور ملی در سپردن کارهای بزرگ به متخصصان داخلی است.

کریمیان با اشاره به رویکرد نو در سفارش‌گذاری‌های جدید و ساخت تجهیزات ویژه این پتروشیمی اظهار کرد: در ادامه سیاست حمایت از تولیدکنندگان داخلی، بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال تجهیزات داخلی‌سازی شده که از میان ۳ هزار میلیارد ریال از تجهیزات دریافت شده است، همین داخلی‌سازی از خروج نزدیک به ۴۰ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری کرده است.

وی گفت: اکنون بیش از ۱۰۰۰ نیروی کار در پروژه مستقر هستند و پس از افتتاح طرح نیز شاهد ایجاد ۲۶۰ شغل مستقیم و بیش از ۷۰۰ شغل غیرمستقیم خواهیم بود؛ «حمایت از تولیدکنندگان داخلی»، «واگذاری کار به شرکت‌های دانش بنیان» و «ایجاد اشتغال» سه فاکتور اساسی در برنامه‌ریزی‌های شرکت است که همسو با نامگذاری سال ۱۴۰۱ پیگیری شده و ادامه خواهد یافت.

پتروشیمی دنا با ظرفیت سالانه تولید یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول، دومین شرکت زیرمجموعه هلدینگ انرژی سپهر پس از پتروشیمی سبلان است که وارد مرحله تولید خواهد شد.

https://ipna.news/160777کپی شد!
منبع