منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حوزه سرمایه گذاری شرایط فعالی دارد

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: امسال علاوه بر طرح های در حال احداث ۱۸ پروژه جدید نیز در این منطقه شروع شد که این فرآیند نشان دهنده شرایط فعال سرمایه گذاری در منطقه است .

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ سید امید شهیدی نیا امروز یکشنبه (۲۲ اسفندماه۱۴۰۰) و در آخرین نشست سال جاری هیات رئیسه سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در محل این سازمان اظهار داشت: علاوه بر ۳۱ طرح جاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، ۱۸ طرح جدید ,نیز در سال ۱۴۰۰ در محدوده سازمان شروع شده است که از نظر کمی روند رضایت بخشی را در حوزه سرمایه گذاری نشان می دهد.

وی ادامه داد: ۳۱ طرح علی الرغم علیرغم محدودیت های مربوط به زمین های مورد نیاز هم‌اکنون در مرحله گذراندن فرآیند امکان سنجی قرار دارند. که در سال آینده به مجموع طرح های در دست احداث اضافه خواهند شد

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ادامه داد: این طرح ها در قالب مدل تکمیل زنجیره ارزش انتخاب شده و در آینده نیز منشاء تحولات جدی و اثرگذاری در منطقه خواهند بود.

شهیدی نیا، با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف طرح های قدیمی همواره یک اولویت اصلی در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی محسوب می شود گفت: بر اساس جدول زمان بندی در قالب تصمیم گیری های سازنده، این طرح ها تعیین تکلیف می شوند.

وی از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به عنوان یک دستگاه هماهنگ کننده و حاکمیتی نام برد و گفت: این در حالی است که این سازمان به واسطه ارکان اجرایی خود در تلاش برای توسعه زیرساخت های صنعت پتروشیمی و ارائه خدمات در منطقه میباشد .

شهیدی نیا با اشاره به اینکه طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با وجود موانع پیشرو در حال نهایی شدن است، گفت: تا زمان تعیین تکلیف این طرح نیاز است که با تغییر کاربری برخی از اراضی منطقه (متعلق به سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی) بخشی از نیاز فوری طرح های سرمایه گذاری پیشران پتروشیمی تامین شود.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشمی همچنین رفع تعهدات ارزی شرکت های پتروشیمی مستقر در این منطقه را یکی از چالش های جدی برای صادرات محصولات عنوان کرد و گفت: با پیگیری هایی که صورت گرفت، این چالش در راستای بازگشت ارز حاصل از صادرات شرکت های پتروشیمی به خوبی در حال مدیریت است.

وی اضافه کرد: این سازمان در سال ۱۴۰۰ دستاوردهای قابل قبولی در عرصه های محیط زیست، HSS ، امور حقوقی، امور بهره برداری، انجام مسئولیت های اجتماعی در قالب فعالیت شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی به ویژه در مبارزه با بیماری کرونا، داشته است.

فرمانده ارشد مدیریت شرایط اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مدل اجرایی “طرح توانمندسازی در مواجه با حوادث و شرایط اضطراری را یکی از مدل های بی نظیر در صنعت پتروشیمی عنوان کرد و گفت: علاوه بر این در اجرا پروتکل های شرایط اضطراری نیز سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به الگویی موفق در صنعت کشور تبدیل شده است.

فرمانده ارشد مدیریت شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی اضافه کرد: با توجه به حساسیت صنایع مستقر در این منطقه، باید در حوزه پیشگیری از حوادث نیز به مراحل ابتکاری و اجرایی کاربردی تری دست پیدا کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ادامه بر ضرورت استفاده حداکثری از توان داخلی صنایع به منظور تامین تجهیزات و کالاهای مورد نیاز صنعت پتروشیمی تاکید کرد و گفت: به همین منظور، شرکت های دانش بنیان و پارک های علمی و فناوری در حال ورود به منطقه هستند تا زمینه هرچه بیشتر استفاده از توان تولیدی در داخل فراهم شود.

https://ipna.news/159614کپی شد!