استراتژی های مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی های منطقه بندرماهشهر تشریح شد

دومین جلسه تشریح استراتژی های مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی با حضور مدیران و نمایندگان مسئولیت اجتماعی شرکت های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛دومین جلسه تشریح استراتژی های مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی دیروز سه شنبه (۲۸ دی ماه) درنشستی با حضور مدیران و نمایندگان مسئولیت اجتماعی شرکت های پتروشیمی مستقر درشهرستان بندر ماهشهر به میزبانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد.

در ابتدای جلسه رئیس روابط عمومی و دبیر مسئولیت اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گزارشی از روند اقدامات توسعه ای در راستای مسئولیت اجتماعی در شهرستان بندر ماهشهر ارایه دادند.

محسن ادیبی، با تأکید بر نقش مهم و اثرگذار صنعت پتروشیمی در روند توسعه صنعتی و اقتصادی کشور، اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی بعنوان یکی از مولفه های مهم در توسعه پایدار، به عنوان یکی از موضوعات مهم و راهبردهای اساسی همواره مورد نظر شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بوده و در کنار ایفای وظایف ذاتی و پایداری تولید و کمک به چرخه اقتصاد کشور نقش مهم و موثری را در ایفای نقش مسئولیت اجتماعی در قالب مصوبات شورای راهبردی و یا از طریق انجام اقدامات داوطلبانه داشته اند. چون اعتقاد داریم که به هر میزان دامنه رشد جامعه محلی افزایش پیدا کند اثر بخشی فعالیت های صنعت هم افزایش خواهد یافت ولی برای انسجام بخشی به این اقدامات در مسیر دستیابی به اهداف توسعه متوازن و پایدار، نیازمند استراتژی و سند چشم انداز توسعه هستیم که این اقدام با رویکرد علمی و عملیاتی، باتلاش دبیرخانه مسئولیت اجتماعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی‌ به خوبی تدوین گردیده است. و از این نظر اجرای این سند کمک شایانی را در دستیبابی به اهداف پیش خواهد داشت.

مشاور اجتماعی معاون ‌وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جمع مدیران و نمایندگان مجتمع های پتروشیمی شهرستان ماهشهر بیان داشت، صنعت پتروشیمی همواره بعنوان صنعتی پیشران وظایف خود را مطابق با ارزش های تعریف شده در صنعت، یعنی حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی و تعهد به توسعه پایدار انجام داده است و حمایت مسئولانه حفاظت از محیط زیست، حمایت از رشد و ارتقای توانمندی شرکت و سازندگان، حمایت از برنامه‌های مسئولیت اجتماعی، پایبندی به صداقت و اخلاق حرفه‌ای و شفاف سازی و رعایت حقوق ذینفعان را سر لوحه اصلی فعالیت های خود قرار داده است.

علی ربانی، از مناطق عملیاتی صنعت پتروشیمی بعنوان جبهه های اقتصادی کشور نام برده و درخصوص روند اجرای هوشمندانه و اثربخش برنامه های مسئولیت اجتماعی بیان داشت، بعد از ابلاغ نظام نامه مسولیت اجتماعی، ساختار دبیرخانه مسولیت اجتماعی تشکیل شد تا کلیه شرکتهای صنعت هماهنگ با سیاست های دولت در زیر چتر دبیرخانه به فعالیتهای مسولانه اجتماعی خود بپردازند.

وی ادامه داد: تشکیل شورای راهبردی در مناطق، بازوی قدرتمند ما در ایفای صحیح نقش مسئولیت اجتماعی است.

ربانی افزود: با توجه به فرایند اجرایی این حوزه ، دبیرخانه CSR کمیته های اجرایی شامل: محیط زیست، منابع انسانی، اقتصادی و اجتماعی براساس شاخص های ابلاغ شده مسئولیت اجتماعی مشخص و فعالیت خود را آغاز نموده است.

اولویت اصلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی بادیدگاه حاکمیتی و توسعه ای در حوزه CSR، تدوین استراتژی توسعه ای صنعت پتروشیمی کشور در حوزه مسئولیت اجتماعی می باشد. در همین راستا نقش صنعت پتروشیمی در ایفای مسئولیت اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و این صنعت در این زمینه دستاوردهای ارزشمندی را به ثبت رسانده است ضمن لزوم یکپارچگی اطلاعات و ایجاد انسجام در بحث مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی، باید جهت گیری خاصی در این حوزه اتخاذ نمود تا از فضای ایجاد شده خدمت رسانی بیشتری کرد و بعنوان مرجع ذیصلاح در قبال جامعه پاسخگو باشیم.
در این نشست با توجه به رویکرد جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی و اهداف مدون در مصوبه هیئت مدیره این شرکت، به تشریح استراتژی های مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی پرداخته شد.

از دیگر نکات حایز اهمیت در این نشست بحث اطلاع رسانی بود. باتوجه به اهمیت اطلاع رسانی اقدام های انجام شده از سوی پتروشیمی ها در بحث مسئولیت اجتماعی؛ لازم است این مهم بصورت دقیق ،منظم و گسترده انجام شود.

در ادامه این نشست ضمن ارائه استراتژی این حوزه به بحث و تبادل نظر با نمایندگان مسولیت اجتماعی منطقه ماهشهر؛ به تشریح نقشه استراتژی این حوزه و شاخص های کابردی و همچنین تدوین گزارش پایداری صنعت پتروشیمی پرداخته شد.

https://ipna.news/158921کپی شد!
منبع