سانتریفیوژ افقی موردنیاز صنعت پتروشیمی بومی سازی شد

سانتریفیوژ افقی مورد نیاز صنعت پتروشیمی بومی سازی شد،به علت تحریم به دانش ساخت قطعات استراتژیک صنعت در پتروشیمی شهید تندگویان دست یافتیم.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛متخصصان فنی شاغل در پتروشیمی شهید تندگویان به دانش فنی و تولید سانتریفیوژ افقی مورد نیاز صنعت پتروشیمی دست یافتند.

سرپرست واحد تعمیرات مکانیک PTA۲ پتروشیمی شهید تندگویان با اعلام این خبر اظهار داشت: با تلاش همکاران فنی و مهندسی در این شرکت و همکاری شرکت‌های تولید کننده و دانش بنیان داخلی توانستیم به دانش فنی، تولید و مونتاژ سانتریفیوژ افقی مورد نیاز خط تولید محصول دست یابیم.

مهندس امید وحیدی فر افزود: این تجهیز که برای جداسازی فاز جامد از سیال مورد استفاده قرار می‌گیرد و از قطعات بسیار زیاد و پیچیده‌ای تشکیل شده که دارای تکنولوژی بالا و گرانقیمت بوده و به نوعی قلب و گلوگاه خط تولید بشمار میرود و استمرار تولید محصول با کیفیت مطلوب، به عملکرد صحیح این تجهیز وابسته است.

وی در خصوص چگونگی ساخت آن ابراز داشت: ایده ساخت این تجهیز حساس و پیچیده پس از شروع تحریم‌ها و عدم همکاری و ارائه خدمات شرکت ژاپنی سازنده این سانتریفیوژ با ما، به ذهن همکاران خطور کرد تا با توان فنی خود و نیرو‌های متخصص داخلی و البته حمایت بی دریغ و همه جانبه مدیرعامل محترم و رئیس مجتمع به دنبال ساخت و مونتاژ این تجهیز برویم.

وحیدی فر درخصوص مدت زمان ساخت و مواد استفاده شده در این تجهیز گفت: این سانتریفیوژ طی ۱۰ ماه و با ارائه نقشه‌های مهندسی توسط همکاران ما و شرکت‌های دانش بنیان بومی صورت گرفته که بیش از ۹۰ درصد قطعات مورد نیاز آن ساخت تولید کنندگان داخلی بوده است.

سرپرست واحد تعمیرات مکانیک PTA۲ پتروشیمی شهید تندگویان درخصوص هزینه ساخت این سانتریفیوژ عنوان داشت: هزینه مدل ژاپنی که پیش از در شرکت مورد استفاده قرار می‌گرفت بهمراه هزینه‌های نصب و خدمات پس از فروش آن بیش از یک میلیون دلار بود که سالیانه موجب خروج ارز از کشور میشد و بحمدالله اکنون نه تنها نیاز به خروج ارز برای تأمین این قطعه نیست بلکه میتوانیم با ارائه نقشه‌های فنی آن به شرکت‌های دانش بنیان و تولید کننده این سانتریفیوژ و حمایت از آن‌ها به صادر کننده تبدیل شده و ارز وارد کشور کنیم.

وحیدی فر تصریح کرد: این سانتریفیوژ در صنایعی از جمله پتروشیمی، پزشکی و داروسازی، غذایی و هسته‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی درپایان بیان داشت: بحمدالله از نیمه دوم آذرماه که این سانتریفیوژ در خط تولید نصب شده و مورد استفاده قرار گرفته، به گفته نیرو‌های با سابقه شرکت، نسبت به مدل ژاپنی از کیفیت بالایی در زمان شروع بکار برخوردار بوده و موجب خرسندی و رضایتمندی همکاران و مدیران محترم گردیده است.

https://ipna.news/158711کپی شد!