قرارداد بازیابی اتان شرکت پتروشیمی بندر امام امضا شد/اولویت استفاده از نیروهای بومی و توجه به مسائل زیست‌محیطی در اجرای پروژه

قرارداد بازیابی اتان شرکت پتروشیمی بندر امام با شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی به روش EPCC در راستای رفع تنگناهای تولید به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ این قرارداد پیش از ظهر امروز در مراسمی با حضور جعفر ربیعی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در سالن اجتماعات این شرکت، بین شرکت پتروشیمی بندر امام و شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی به امضا رسید.

در این مراسم مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، این پروژه را پروژه‌ای درون مجتمعی عنوان کرد و گفت: در این پروژه از مزایا و امکانات موجود در پتروشیمی بندر امام استفاده خواهد شد و پنج شرکتی هم که در این مناقصه شرکت کردند، قبول کردند که با وجود همه پیچیدگی‌ها و سختی‌ها از امکانات داخل این مجتمع استفاده شود.

صفرعلی بابایی ادامه داد: این اقدام موجب صرفه‌جویی‌های قابل‌توجهی در این پروژه که بسیار مهم، سودآور و دارای مزایی فراوانی است شد و در این مسیر پتروشیمی بندر امام هم همکاری بسیار خوبی برای ایجاد این هماهنگی بین شرکت‌ها و خواسته‌های ما کرد و در نهایت برنده مناقصه ظرف سه ماه و نیم مشخص شد.

وی تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های این قرارداد، این است که علی‌رغم پیش‌بینی تأمین خارجی آن بخش از قطعاتی که در حال حاضر در ایران ساخته نمی‌شود در این قرارداد، درصورتی‌که در زمان اجرای این پروژه، توانایی ساخت آن قطعات و تجهیزات در کشور فراهم شد، در راستای حمایت از ساخت داخل، آن نیازها از داخل تأمین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از اجرا این پروژه توسط شرکت EIED گفت: اجرای این پروژه، ثمرات بسیار خوبی برای صنعت پتروشیمی و هلدینگ معظم خلیج‌فارس در شرایط تحریم خواهد داشت.

سید محمدعلی غفاری زاده با تاکید بر جایگاه ویژه گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و پتروشیمی بندر امام، تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که نه‌تنها از زمان‌بندی پروژه عقب نمانیم که در بعضی موارد جلوتر از برنامه بتوانیم تعهدات خود را ایفا کنیم و برای انجام این پروژه کاملاً آماده هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این پروژه سه مسئله برای ما بسیار مهم است؛ اول مسائل زیست‌محیطی و رعایت حداکثری ضوابط مربوط به حفاظت از محیط‌زیست، دوم صرفه‌جویی و استفاده بهینه از انرژی و سوم استفاده حداکثری از نیروهای توانمند بومی در اجرای این پروژه که برای تحقق این موارد تلاش حداکثری را خواهیم کرد.

https://ipna.news/158659کپی شد!