کارنامه موفق پتروشیمی ایلام در شرایط سخت تحریم

مدیرعامل پتروشیمی ایلام با اشاره به ثبت رکورد تولید ۱۰۰ هزار تن اتیلن در واحد الفین این مجتمع گفت: این شرکت طرح انتقال خوراک از ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ دهلران به طول ۲۵۰ کیلومتر را به‌عنوان طرح پیشنهادی ارائه کرده است که با اجرای این طرح ۱۳۰ تن خوراک در ساعت در اختیار پتروشیمی ایلام قرار می‌گیرد و خوراک مجتمع را با ظرفیت کامل تأمین می‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛حسن نجفی‌سمنانی در نشستی با سارا فلاحی نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی به راه‌اندازی پالایشگاه گاز ایلام در سال ۸۶ با هدف تأمین گاز کشور و خوراک پتروشیمی ایلام اشاره کرد و گفت: ۲۵۰ میلیون دلار در تنگ‌بیجار، ۴۵۰ میلیون دلار در پالایش گاز، یک میلیارد دلار در واحد HD و فاز نخست پتروشیمی و ۸۶۶ میلیون دلار در فاز دوم پتروشیمی ایلام سرمایه‌گذاری شده است.

وی راه‌اندازی بزرگ‌ترین الفین غرب کشور در ایلام پس از ۱۷ سال بدون حضور صاحبان فناوری و سازندگان را حاصل اعتماد به نخبگان و متخصصان صنعت پتروشیمی در جهت خنثی کردن تحریم‌های ظالمانه عنوان کرد و افزود: با افتخار می‌توان ادعا کرد نیروی انسانی ماهر و کارآمد در پتروشیمی ایلام قابلیت و ظرفیت اداره صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی در کشور را دارند.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام، به مشکلات پیش از راه‌اندازی الفین اشاره و اظهار کرد: پروژه‌ای که باید در چهار سال بهره‌برداری می‌شد هزینه و بدهی مالی فراوانی را بر پتروشیمی و سرمایه‌گذار تحمیل کرد.

نجفی‌سمنانی با بیان اینکه‌ خوراک مورد نیاز از پالایش گاز ایلام با ۶۰ درصد ظرفیت تأمین می‌شود، ادامه داد: در صورت دریافت خوراک با ظرفیت ۱۰۰ درصد، تولید ثروت در الفین به عدد ۵۰۰ میلیون دلار در سال خواهد رسید. پتروشیمی ایلام به ۹۲۳ هزار تن در سال خوراک نیاز دارد تا ۴۵۸ هزار تن اتیلن تولید کند. اتیلن، پروپیلن، بنزین پیرولیز و نفت کوره مهم‌ترین محصولات تولیدشده در واحد الفین هستند.

وی با قدردانی از تعامل سازنده، دلسوزانه و نگاه حمایتی مجمع نمایندگان استان ادامه داد: پتروشیمی ایلام طرح انتقال خوراک از ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ دهلران به طول ۲۵۰ کیلومتر را به‌عنوان طرح پیشنهادی ارائه کرده است که با اجرای این طرح ۱۳۰ تن خوراک در ساعت در اختیار پتروشیمی ایلام قرار می‌گیرد و خوراک مورد نیاز مجتمع را با ظرفیت کامل تأمین می‌کند.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام، نگاه نمایندگان استان در مجلس و وزیر نفت به پتروشیمی ایلام را مثبت و ارزنده توصیف کرد و گفت: با هدف‌گذاری و راه‌اندازی صنایع تکمیلی و پایین‌دست پتروشیمی از خام‌فروشی در کشور پرهیز شود.

https://ipna.news/158628کپی شد!