ظرفیت شهرستان‌های مهر و لامرد برای اجرای طرح‌های پتروشیمی در حال بررسی است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ظرفیت‌های شهرستان‌های مهر و لامرد برای تعریف طرح‌های پتروشیمی در حال بررسی است که ان‌شاءالله اگر امکان تأمین آب و انتقال خوراک به منطقه وجود داشته باشد، طرح‌های پتروشیمی مناسبی برای این منطقه تعریف می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ بهزاد محمدی امروز (دوشنبه، یکم آذرماه) در حاشیه بازدید علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از پالایشگاه پارسیان سپهر اظهار کرد: پالایشگاه پارسیان سپهر در ذیل پالایشگاه گازی پارسیان قرار دارد و از طرح‌های تأمین خوراک پتروشیمی است که پارسال به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: از آنجا که در پالایشگاه پارسیان سپهر، خوراکی که در گذشته به‌عنوان گاز در خط‌سراسری به‌عنوان سوخت مصرف می‌شد، امروز پس از جداسازی و تبدیل به گاز اتان، پروپان و بوتان، خوراک مورد نیاز پتروشیمی‌ها را تامین می‌کند، واحدی ارزشمند و حائز اهمیت است که خوشبختانه در سرویس و در حال بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به تصمیم‌های مطلوب ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای توسعه پایین دست پالایشگاه پارسیان سپهر اشاره کرد و ادامه داد: ان‌شاءالله به‌زودی مجوز این طرح نهایی می‌شود و در آینده نزدیک شاهد آغاز عملیات اجرایی طرح PDH (تبدیل پروپان به پروپیلن) و زنجیره پایین‌دست آن در عسلویه با خوراک تولیدی همین مجموعه خواهیم بود.

محمدی تأکید کرد: زنجیره طرح PDH برای تولید سوپر جاذب‌ها برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود که تاکنون در صنعت پتروشیمی کشور سابقه نداشته است.

وی به بحث‌های مطرح شده با علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در این سفر اشاره و اظهار کرد: بیشتر بحث‌ها پیرامون استعدادهای منطقه برای اجرای طرح‌های پتروشیمی صورت گرفته است که ان‌شاءالله اگر امکان تأمین آب و انتقال خوراک به منطقه وجود داشته باشد، طرح‌های پتروشیمی مناسبی برای این منطقه تعریف می‌شود.

معاون وزیر نفت با تأکید بر اینکه مجلس همیشه می‌تواند حامی مناسبی برای صنعت پتروشیمی باشد، گفت: همچنان مسائل متعددی در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی وجود دارد که در حوزه قانونگذاری برای حل و فصل آن‌ها باید به ما کمک شود تا ان‌شاءالله نقشه معماری توسعه صنعت پتروشیمی را بتوان مدون‌تر و بهتر ترسیم کنیم.

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه، یکم آذرماه) با همراهی بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از پالایشگاه پارسیان سپهر بازدید کرد.

بازدید از بیمارستان و ورودی محور گله‌دار-دارالمیزان، ورزشگاه شهدای صنعت نفت مهر، شهرک صنعتی مهر، پالایشگاه پارسیان با تمرکز بر نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی، پالایشگاه استحصال اتان، آزادراه لامرد پارسیان، ورزشگاه سردار شهید سلیمانی (نفت) لامرد، پروژه انتقال آب از دریا و شهر جدید تابناک، پروژه راهسازی لامرد-خنج، بازدید از نیروگاه ۹۳۰ مگاواتی لامرد، کارخانه آلومینیوم جنوب و برگزاری نشست با مدیران این پروژه‌ها از برنامه‌های سفر یک روزه نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به عسلویه؛ شهرستان‎های مهر و لامرد است.

https://ipna.news/158339کپی شد!