افشاگری نماینده اراک درباره مجموعه پتروشیمی شازند/ باید عدالت رعایت شود

 نماینده اراک در مجلس گفت که در مجموعه پتروشیمی شازند اراک جذب نیروی خارج از عرف رخ داده است.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ محمدحسن آصفری نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه در مجموعه پتروشیمی شازند اراک جذب نیروی خارج از عرف رخ داده است، توضیح داد: قانون درباره شیوه جذب نیروها در وزارتخانه‌ها، صنایع و نهادها مشخص است و باید عدالت رعایت شود، اما برخی با سفارش‌های برخی اشخاص پذیرفته شده‌اند و آنها را به کارگیری کرده‌اند.

افشاگری نماینده اراک درباره مجموعه پتروشیمی شازند/ باید عدالت رعایت شود

وی ادامه داد: حتی برخی افراد پذیرفته شده در مجموعه پتروشیمی شازند در اراک هم سکونت ندارند. برگزاری آزمون وظیفه همه دستگاه‌ها برای به کار گرفتن نیروی انسانی است. با توجه به تخلفاتی که در پتروشیمی و پالایشگاه شازند رخ داده بود، شکایتی را برای سازمان بازرسی ارسال کردم که امیدوارم زودتر رسیدگی شود. اسناد این جذب‌های خارج از عرف موجود است و طرح تحقیق و تفحصی را هم تهیه کردم. البته این طرح به مجموعه تخلفات مختلف در همه پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهایی ارتباط دارد که افراد را خارج از عرف به کار گرفته‌اند و هیچ نظارت قانونی در جذبشان وجود نداشته است.

نماینده اراک در مجلس بیان کرد: دانشجویان تحصیل‌کرده با امید درس می‌خوانند تا مشغول به کار شوند و در این مسیر، بی‌عدالتی جایی است که افرادی با سفارش و برگه و امضای طلایی در مجموعه‌های مختلف به کار گرفته می‌شوند. نمونه‌های مستندی وجود دارد که سفارش‌های دست‌نویس، تلفن زدن یا نسبت‌های فامیلی موجب جذب افراد شده است.

https://ipna.news/158301کپی شد!