همکاری مشترک سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با پارک علم و فناوری پردیس

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در جریان بازدید از غرفه پارک علم و فناوری پردیس در نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر، از همکاری مشترک با این مرکز علمی و فناوری در آینده ای نزدیک خبر داد.

*به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ سید امید شهیدی نیا در جریان بازدید از این غرفه و در نشست مشترک با تیم مدیریتی این پارک فناوری با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی در راستای رونق اقتصادی در صنایع میانی و پایین دست صنعت پتروشیمی بیان داشت: تلاش می شود که طرح های سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی از طریق ارتباط تنگاتنگ با مراکز علمی، پژوهشی و فناوری از جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاران برخوردار گردند.

وی ادامه داد: زمینه های مختلفی برای همکاری های مشترک بین صنعت پتروشیمی، پارک های علم و فناوری و همچنین مراکز دانشگاهی وجود دارد که با برنامه ریزی های صورت گرفته قطعا در آینده برابر با سیاستگذاری های تعیین شده در وزارت نفت، این همکاری ها توسعه بیشتری پیدا خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در همین راستا فضای لازم به منظور ایجاد نمایندگی این پارک در شهرستان ماهشهر را تامین خواهد کرد افزود: فعالیت های دانش بنیان یکی از راهبردهای سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه با محوریت وزارت نفت و همچنین معاونت علمی ریاست جمهوری نقش شرکت های دانش بنیان در تامین تجهیزات و کالاهای مورد نیاز این صنعت روبه رشد است
گفت: با اتکا به دانش بومی، روند خودکفایی در ساخت محصولات داخلی به ویژه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از جهش قابل توجهی برخوردار گردیده است.

https://ipna.news/158094کپی شد!