مشارکت سازندگان تجهیزات صنعت نفت در ساخت پتروشیمی الماس

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛مجید محمدپور در آیین آغاز به‌کار نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه برای اشتغال نیاز به تولید، برای تولید نیاز به سرمایه‌گذاری و برای سرمایه‌گذاری نیاز به جذابیت داریم، گفت: آیا در شرایط کنونی جذابیتی برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی داریم؟

وی با اشاره به برگزاری دو نمایشگاه تخصصی حمایت از ساخت داخل با حمایت از صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بیان کرد: برگزاری این دو نمایشگاه درصد ساخت داخل کالاها و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را افزایش داده است و هم‌اکنون از تولید مواد شیمیایی و کاتالیست تا توربین، پیچ و مهره و بیشتر تجهیزات پرمصرف را می‌توانیم را در داخل بسازیم.

این مقام مسئول با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای با گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با هدف تأمین کالا و تجهیزات مگاپتروشیمی «الماس ماهشهر» از سوی سازندگان و صنعتگران ایرانی، بیان کرد: مناطق آزاد و تجاری این توان و ظرفیت را دارند که به قطب ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت بدل شوند.

محمدپور با یادآوری اینکه هم‌اکنون ۴۰ درصد ظرفیت تولید سازندگان داخلی تجهیزات صنعت نفت خالی و بدون استفاده مانده است، تأکید کرد: در شرایط کنونی هزینه‌های خودتحریمی‌های داخلی به مراتب بیشتر از تحریم‌های خارجی است.

 

نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سوم تا پنجم آبان‌ماه برگزار می‌شود.

https://ipna.news/158090کپی شد!