افزایش ۱۰۶ درصدی درآمد عملیاتی پتروشیمی شیراز

پتروشیمی شیراز اعلام کرد که در ۶ ماه نخست امسال ۵۳ هزار میلیارد ریال درآمد عملیاتی داشته است که نسبت به دوره مشابه پارسال افزایش ۱۰۶ درصدی نشان می‌دهد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، این شرکت با انتشار صورت‌های مالی حسابرسی نشده ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ مجتمع اعلام کرد: شرکت پتروشیمی شیراز در ۶ ماه نخست امسال مبلغ ۵۳ هزار میلیارد ریال درآمد عملیاتی داشته است که نسبت به دوره مشابه پارسال افزایش ۱۰۶ درصدی را نشان می‌دهد و شرکت در این دوره سود خالص ۲۱ هزار میلیارد ریالی به‌دست آورده است.

بر همین اساس، شرکت پتروشیمی شیراز مبلغ ۴۰۸۶ ریال سود به ازای هر سهم در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ محقق کرده که نسبت به دوره مشابه پیشین افزایش ۸۳ درصدی داشته است.

تولیدات پتروشیمی شیراز در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ به مقدار یک میلیون و ۷۵۹ هزار و ۶۴۳ تن انواع محصول از جمله ۸۴۰ هزار تن اوره بوده است که مقدار ۹۶۰ هزار تن انواع محصول را در بازارهای داخلی و خارجی فروخته است که از آن جمله می‌توان به فروش ۳۰۸ هزار تنی کود اوره داخلی و ۴۵۱ هزار تنی کود اوره صادراتی اشاره کرد.

کاهش محسوس هزینه‌های مالی شرکت با توجه به بازپرداخت به‌موقع اقساط تسهیلات دریافتی و تسویه بخش مهمی از تسهیلات ارزی، نسبت سود عملیاتی ۴۸درصد، نسبت سود ناخالص ۵۴ درصد، حاشیه سود خالص ۳۹ درصد، صادرات بیش از چهار برابری محصول کود اوره مایع ازته در بازارهای خارجی و صادرات بیش از ۱۱ برابری محصول متانول در بازارهای خارجی از دیگر موارد بااهمیت در ارتباط با فعالیت‌های عملیاتی ۶ ماه نخست سال۱۴۰۰ شرکت پتروشیمی شیراز است.

با توجه به انجام تعمیرات اساسی واحدهای تولید منطقه ۲، شرکت برنامه‌ریزی‌های لازم را برای تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات و فروش ۹۱۹ هزار محصول از جمله فروش ۲۵۸ هزار تن اوره داخلی و ۴۷۶ هزار تن اوره صادراتی در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ را در نظر دارد.

https://ipna.news/158086کپی شد!