رشد ۸ درصدی تولید محصولات پتروشیمی در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مجتمع های پتروشیمی در ۶ ماه نخست سال جاری ۳۲.۸ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی را تولید و پس از رفع نیاز داخل به بازارهای جهانی عرضه کردند.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ سید جلال میرهاشمی اظهارکرد: اولویت تولید، تامین نیازهای داخلی است و پس از آن صادرات انجام می شود و در این راستا تولید انواع محصولات پتروشیمی بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در ۶ ماه نخست سال جاری رشد را تجربه کرد به طوری که تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد۸ درصدی را به ثبت رساند.

وی تصریح کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، تامین مواد اولیه گرید های مورد نیازبخش بهداشت و درمان ازجمله گرید های مورد استفاده برای تولید ماسک از سوی مجتمع های پتروشیمی با ظرفیتی مطلوب تداوم دارد.

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید براین که صنعت پتروشیمی ایران به عنوان یکی از صنایع مادر و از مهم‌ترین ارکان توسعه و موتور محرک بخش‌های گوناگون اقتصاد کشور است گفت: رویکرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی تکمیل زنجیره تولید، تامین خوراک مورد نیاز صنایع داخلی و همچنین ارتقاء ارزش سبد محصولات تولیدی در این صنعت است.

میرهاشمی، با بیان این که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده  رشد و جهش تولید صنعت پتروشیمی ایران هدف گذاری شده است گفت: تمامی شرایط و زیر ساخت ها برای تحقق جهش تولید در صنعت پتروشیمی ایران فراهم شده است و افزون بر راه اندازی و بهره برداری طرح های جدید، با اقدام های انجام شده امسال نیز از ظرفیت های خالی تولید برخی از مجتمع های موجود حد اکثربهره برداری خواهد شد.

به گزارش نیپنا در سال ۱۳۹۹ بیش از ۶۱ میلیون تن محصولات پتروشیمی در کشور تولید شد که ۳۴.۲ به عنوان محصول نهایی به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شد که ۲۴.۴ میلیون تن آن صادر و ۹.۸ میلیون تن نیز در داخل کشور مورد استفاده قرار گرفت.

بر پایه این گزارش ، سال گذشته ۴۰ نوع محصول شیمیایی،۷ نوع آروماتیک،۲۱ نوع محصول هیدروکربوری و ۵ نوع کود شیمیایی تولید شد و ۱۸ نوع محصول پلیمری ودر قالب ۳۳۳ گرید از سوی پتروشیمی ها به بازارهای داخل و خارج از کشورعرضه شده است.

https://ipna.news/158027کپی شد!