۲۰ فرصت های سرمایه گذاری در طرح های پیشران صنعت پتروشیمی آماده رونمایی است

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به اینکه ۲۰ فرصت سرمایه گذاری در طرح های پیشران این صنعت آماده رونمایی است گفت: سرمایه گذاری های کوچک و ارزش افزوده بالا از خصوصیت های مهم این طرح های سرمایه گذاری است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ سید امید شهیدی نیا *در مصاحبه با رادیو اقتصاد ایران* با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در طرح های پیشران صنعت پتروشیمی از ارزش افزوده بالایی برخوردار است اظهارداشت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی توسعه زنجیره محصولات پایین دستی در شهرستان ماهشهر را به عنوان یک استراتژی کاربردی در اولویت قرار داده است.

وی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را در برگیرنده یک سوم ظرفیت صنایع پتروشیمی کشور عنوان کرد و گفت: توسعه این صنعت طی ۲ دهه گذشته، رشد بسیار خوبی در راستای جهش تولید داشته است و بر اساس چشم انداز تعریف شده تا پایان امسال حجم تولید صنایع پتروشیمی در کشور باید به ۱۰۰ میلیون تن برسد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خاطرنشان کرد: علاوه بر این نیز میزان تولید صنایع پتروشیمی برابر با چشم اندازهای تعریف شده باید تا پایان سال ۱۴۰۴ به ۱۳۵ میلیون تن افزایش یابد که در صورت تحقق این برنامه ریزی ها، بخش مهمی از نیاز صنعت پتروشیمی به تولید موارد پایه تامین می گردد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ادامه داد: توسعه زنجیره محصولات پایین دستی پتروشیمی بر اساس نیاز صنایع داخلی انجام می شود تا از این طریق ضمن کاهش وابستگی کشور به واردات برخی کالاها، روند صادرات تولیدات این صنایع (طرح های سرمایه گذاری با محوریت پتروشیمی) را بیش از پیش فراهم سازد.
وی با تاکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در راستای تکمیل زنجیره اصلی مواد پایه پتروشیمی طرح های پیشران این صنعت را تعریف کرده است گفت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به واسطه ظرفیت های موجود، محوری ترین منطقه برای اجرای این طرح ها محسوب می شود.

شهیدی نیا اذعان داشت: راهبرد اصلی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ادامه ایجاد زیرساخت های موجود، بکارگیری از ظرفیت های لازم مانند زمین، خوراک، مواد اولیه مانند گاز، آب، برق و دیگر امکانات برای احداث و بهره برداری از این طرح های سرمایه گذاری است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به برگزاری نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر از سوم تا پنجم آبان ماه در جزیره کیش عنوان کرد: در این نمایشگاه با هدف جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی از ۲۰ طرح پیشران سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی رونمایی خواهد شد.

وی اجرایی شدن این طرح ها را باعث توسعه زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی در کشور دانست و گفت: قطعا با توجه به خاصیت این گونه طرح ها، درآمد و فرصت های اشتغالزایی پایداری برای کشور ایجاد می شود.

دعوت منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از شرکت های فعال در بورس برای سرمایه گذاری

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با ظرفیت های بازار بورس به عنوان یکی از بازارهای اصلی سرمایه در کشور نام برد و گفت: این بازار در توسعه و رشد اقتصادی کشور از نقش موثری برخوردار است که باید با استفاده از ظرفیت های آن در مسیر ایجاد فرصت های سرمایه گذاری استفاده کاربردی شود.

شهیدی نیا با اشاره به اینکه میزان سرمایه گذاری برای طرح های پیشران تعیین شده در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بر خلاف صنایع پایه و میانی، نیازمند حجم زیادی از منابع مالی نخواهد داشت ادامه داد: از شرکت های فعال در بازار بورس دعوت می شود که در کنار دیگر هلدینگ های اصلی صنایع پتروشیمی، با جذب سرمایه های مردمی، منابع لازم برای احداث طرح های پیشران این حوزه را تامین و مدیریت کنند.

https://ipna.news/158021کپی شد!