مشکل تامین خوراک پتروشیمی خمین به‌زودی برطرف می‌شود

نماینده مردم خمین در مجلس با بیان اینکه مشکل تامین خوراک پتروشیمی خمین به‌زودی برطرف می‌شود از صدور مجوز مزرعه تولید برق خورشیدی در این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،علیرضا نظری در اراک، با اشاره به دستاوردهای سفر اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی و شهر خمین اظهار داشت: با توجه به وجود پاره‌ای مشکلات در حوزه صنایع شهرستان خمین به این نتیجه رسیدیم وزیر صمت را به این شهرستان دعوت کرده و از نزدیک نسبت به انتقال مشکلات و یافتن راه حلی مناسب برای این موضوعات و مشکلات اقدام شود.

وی افزود: یکی از مراکزی که مورد بازدید وزیر صمت قرار گرفت یکی از شرکت‌های تولید پنل‌های انرژی خورشیدی در شهرک شهید سعیدی خمین بود که این شرکت با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در حال تولید درجهت زیرساخت‌های تولید انرژی خورشیدی در این مرکز تولیدی انجام می‌شود که فاز نخست آن به تولید سلول‌ها و پنل خورشیدی است در سال ۹۶ کلنگ زده شده و در گام‌های بعدی دست یافتن به مواد اولیه این محصول خواهد بود.

نظری ادامه داد: با حضور وزیر صمت در خمین مقرر شد تا مجوز مزرعه تولید برق خورشیدی در یک ماه آینده صادر و ابلاغ شود که این گامی بلند و موثر در مسیر تولید برق براساس انرژی پاک خورشیدی خواهد بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی ادامه داد: دومین مجموعه در دیدار وزیر مورد بررسی قرار گرفت یکی از شرکت‌های تولید محصولات خودرو بود که از ۲ سال گذشته شروع به‌کار کرده که نخستین محصول آن ون ۱۶ صندولی و دومین محصول کامیونت است و برای خط سوم تولید که خودروی لاماری مشکلاتی وجود داشت که با حضور وزیر صمت هماهنگی برای حل مشکل صورت گرفت.

نظری عنوان کرد: سومین مجموعه در جریان بازدید وزیر صمت مورد بازرسی قرار گرفت پتروشیمی خمین در شهرک صنعتی بود که در حوزه پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است اما این شرکت مشکل عمده‌ای که با آن روبه‌رو است موضوع خوراک پتروشیمی است که معادل ۱۷۵ هزار تن در سال است که باید از پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند باید تامین شود که مشکلاتی در راستای تامین این خوراک به وجود آمده بود.

وی خاطرنشان کرد: در هفته‌های اخیر پیگیری‌هایی از طریق مجلس شورای اسلامی صورت گرفت و در دیدار وزیر صمت قول همکاری برای حل مشکل داده شد تا در آینده‌ای نزدیک شاهد راه‌اندازی پتروشیمی شهرستان خمین باشیم.

https://ipna.news/158000کپی شد!