پایین‌دست صنعت پتروشیمی باید در اولویت سرمایه‌گذاری قرار گیرد

استاندار خوزستان با تأکید بر ضرورت تکمیل طرح‌های توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در شهرستان ماهشهر گفت: تلاش می‌شود در تکمیل طرح‌های توسعه‌ای این منطقه، واحدهای تولیدی پایین‌دست در کنار صنایع بالادست جدید نیز مورد توجه و محور سرمایه‌گذاری‌ها باشند.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ صادق خلیلیان روز جمعه (۲۳ مهرماه) در جریان بازدید محسن رضایی میرقائد، معاون اقتصادی رئیس جمهوری از اتاق کنترل پتروشیمی مارون اظهار کرد: خوزستان ظرفیت‌های بسیار مطلوبی در حوزه نفت و گاز دارد که سرانجام به‌واسطه ایجاد صنایع مختلف، فعالیت‌های اقتصادی ویژه و راهبردی را از آنها شاهد هستیم.

وی یکی از ظرفیت‌های مهم کشور در زمینه پتروشیمی را منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در شهرستان ماهشهر دانست و گفت: از جنبه‌های مهم در صنعت پتروشیمی، توجه به واحدهای تولیدی پایین‌دست است.

استاندار خوزستان افزود: تلاش می‌شود در تکمیل طرح‌های توسعه‌ای این منطقه، واحدهای تولیدی پایین‌دست در کنار صنایع بالادست جدید مورد توجه و محور سرمایه‌گذاری‌ها باشند.

خلیلیان همچنین بومی‌گزینی در استخدام نیروهای انسانی مورد نیاز در شرکت‌های پتروشیمی را ضروری خواند و گفت: در طرح‌های توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی این مؤلفه نیز باید به‌عنوان یک اولویت در نظر گرفته شود.

در این بازدید، سید امید شهیدی‌نیا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این منطقه را تشریح کرد.

https://ipna.news/157983کپی شد!