۲ ماه آتی برنامه‌ تامین کالاهای پایه پتروشیمی نهایی می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه‌هایی برای تامین کالاهای پایه نظیر فولاد و پتروشیمی تهیه شده و تا ۲ ماه آتی نهایی می‌‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی شهرستان دلیجان اظهار کرد: سرمایه‌گذاری‌های خوب و ارزشمندی در صنعت بالادستی پتروشیمی صورت گرفته، اما با وجود این سرمایه‌گذاری‌ها هنوز محصولات به صورت نیمه خام صادر می‌شوند.

وی تصریح کرد: واحد صنعتی باید به نوعی ارزش افزوده بالاتر و اشتغال و قیمت بیشتری برای محصولات پتروشیمی ایجاد کنند که نمونه این نوع واحدها را امروز در شهرستان دلیجان به بهره‌برداری رساندیم.

وزیر صنعت با اشاره به مشکلات فراروی تامین مواد اولیه بیان کرد: چالش‌های متعددی در بحث تامین مواد اولیه وجود دارد، متاسفانه کالا به اندازه کافی و قیمت مناسب تولید نمی‌شود که همین مسئله مشکلاتی را در پی دارد.

فاطمی‌امین افزود: در بورس کالا محدودیت‌هایی به چشم می‌خورد که تلاش داریم با  تهیه یک برنامه ویژه برای تنظیم بازار کالاهای پایه از جمله فولاد و پتروشیمی که در دست اقدام است، ظرف دوماه آینده بخشی از مشکلات را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: قول داده‌ام که تا دو ماه آینده موضوع سهمیه بندی مواد اولیه برای تمام واحدهای پایین دستی پتروشیمی حل شود، همچنین تا پایان سال نیز صدور برخی از مجوزهای دست و پاگیر غیرضرور را حذف و فرایند   سایر مجوزها تسهیل شود تا سرمایه‌گذار یا تولیدکننده به سبب تاخیرات در وزارت صمت، دچار اشکال و اختلاف نشود و به راحتی به امر تولید و سرمایه‌گذاری بپردازد.

 شرکت در اختتامیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران، بازدید از مجموعه سنگ سنگستان، واحد تولیدی پنل‌های‌های خورشیدی و پتروشیمی خمین از برنامه های یک روزه سفر وزیر به استان مرکزی است.

https://ipna.news/157980کپی شد!