شکستن رکورد ۱۷ ساله تولید در پتروشیمی بوعلی سینا/شش ماهه طلایی برای سهامداران با رسیدن به تولید ۱ میلیون تن محصول

رئیس بهره‌برداری شرکت پتروشیمی بوعلی سینا از شکسته شدن رکورد تولید ۱۷ ساله این شرکت در طی ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی(ایپنا)؛علیرضا قاسمی رئیس بهره برداری پتروشیمی بوعلی سینا با اعلام این خبر اظهار داشت: طی ۶ ماهه نخست امسال، محصول برش سنگین نفتا با تولید نزدیک به ۲۶۲۰۰۰ تن، ۱۳۶ درصد برنامه را محقق و نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷۶ درصدی را ثبت کرده است.

وی افزود: در ادامه رکوردشکنی‌ها در این پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس، محصول استراتژیک بنزن بار دیگر با افزایش تولید چشمگیر همراه بوده و با تحقق ۱۳۰ درصدی برنامه طی شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰، به ۵۴۰۰۰ تن رسیده که به معنای بی‌نیازی کشور از واردات و البته صادرات این محصول باارزش و خلق ارزشی دیگر برای کشور است.

رئیس بهره برداری این شرکت ادامه داد: تلاش کارکنان در بخش‌های مختلف منجر به افزایش ۷۶ درصدی محصول گازمایع نسبت به مدت مشابه سال قبل و تحقق ۱۰۶ درصدی محصول برش سبک نفتا طی این مدت شده است.

وی اضافه کرد: در محصول ریفرمیت نیز حجم تولید با افزایش بی‌سابقه و ثبت رکوردی بی‌نظیر در طول دوران فعالیت شرکت همراه بوده و در ۶ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۰، حدود ۴۰۳۰۰۰تن محصول تولید شده که ۲۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

قاسمی در پایان تصریح کرد: طی ۶ماهه نخست سال ۱۴۰۰، مجموع تولیدات مجتمع بیش از ۳۰ درصد بیشتر از سال گذشته بوده و با تلاش شبانه روزی کارکنان، تولیدات منجر به تحقق ۱۱۶ درصد برنامه شده‌است که حاصل آن تولید حدود ۱۰۰۰۰۰۰ تن محصول می‌باشد.

https://ipna.news/157856کپی شد!