نخستین دوره آشنایی با اهداف توسعه پایدار در صنعت پتروشیمی برگزار شد

نخستین دوره تخصصی آشنایی با اهداف توسعه پایدار و راهبردهای حوزه مسئولیت اجتماعی به میزبانی دبیرخانه مسئولیت اجتماعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، نخستین دوره تخصصی آشنایی با اهداف توسعه پایدار با حضور مدیران، مشاوران و کارشناسان صنعت پتروشیمی به‌مدت دو روز (۳ و ۴ مهرماه) به میزبانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

براساس این گزارش، در این دوره تخصصی که با رویکرد همسوسازی الگوهای تعالی سازمانی (EFQM) با اهداف هفده‌گانه توسعه پایدار برگزار شد، راهکارها و ارزیابی پروژه‌های مورد نیاز برای دستیابی به اهداف و تحقق و پیاده‌سازی آن براساس راهبردها و برنامه‌های مسئولان اجتماعی در صنعت پتروشیمی تشریح و تدوین شد.

از عناوین و سرفصل‌های این دوره می‌توان به تاریخچه و تعریف توسعه پایدار، شاخص توسعه انسانی (HDI) در سال ۲۰۲۰، تغییرات آب و هوای، گازهای گلخانه‌ای و اثرکربن، EFQM2020 و اهداف توسعه پایداری و اهداف هفده‌گانه توسعه پایدار از منظر سازمان ملل، زیرهدف‌ها، وضع موجود، شاخص‌ها و اعداد و ارقام، همچنین اقدام‌ها و پروژه‌های مورد نیاز برای دستیابی به اهداف اشاره کرد.

به‌دلیل استقبال از دوره و درخواست متقاضیان، دبیرخانه مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی به‌دنبال برگزاری برنامه‌های آموزشی مجدد در هفته‌های آتی است که برنامه زمان‌بندی آن اعلام و اطلاع‌رسانی می‌شود.

براساس این گزارش، اهداف هفده‌گانه توسعه پایدار مواردی نظیر ریشه‌کنی فقر، ریشه‌کنی گرسنگی، بهداشت خوب و رفاه، آموزش کیفی، برابری بین زنان و مردان، آب پاک و بهداشت، انرژی پاک و مقرون به صرفه، اشتغال شرافتمندانه و رشد اقتصادی، صنعت، نوآوری و زیربنا، کاهش نابرابری‌ها، شهرها و جوامع پایدار، تولید و مصرف مسئولانه، اقدام برای اقلیم، حیات زیر آب، حیات روی زمین، صلح، عدالت و قوانین مستحکم و مشارکت و همکاری برای تحقق اهداف را شامل می‌شود.

https://ipna.news/157791کپی شد!