عوارض آلایندگی پتروشیمی و پالایشگاه تبریز، سال‌های قبل از سوی مجموعه شهری پیگیری نشده است

آذربایجان شرقی مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که پتروشیمی و پالایشگاه جزو صنایع ذاتاً آلاینده هستند، گفت: محیط زیست استان این دو مجموعه را آلاینده دانسته اما عوارض آلایندگی آن‌ها در سال‌های قبل از سوی مجموعه شهری پیگیری نشده است‌.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛حسن عباس نژاد در جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: طرحهای توسعه شهری بایستی با شاخصهای محیط زیستی و کاهش آلودگی‌ها متناسب باشد.

وی با اشاره باینکه نقش محیط زیست باید در توسعه و میزان بهره مندی محیط زیست از شاخص‌های توسعه کلانشهر تبریر را افزایش دهیم، افزود: کشور در حال طی فرآیندهای مختلف توسعه می باشد و سازمان حفاظت محیط زیست بایستی نقش محوری خود را در این فرآیند ایفا نموده و محیط زیست کشور از این توسعه بهره مند گردد و خروجی توسعه بایستی تضمین کننده ارتقای شاخصهای زیست محیطی کشور و ساختار فنی و نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی، وی با تاکید بر اینکه توسعه شهری بایستی شهروند محور باشد، گفت: توزیع مناسب و متناسب امکانات در مناطق مختلف شهری و رعایت اصل بهره مندی از امکانات شهری در حداقل زمان ممکن میتواند در کاهش آلودگی های شهری خصوصا آلودگی هوا موثر باشد.

وی با اشاره به وظایف شهرداری‌ها بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداریها خصوصا آلودگی های درون شهری اظهار امیدواری کرد: تعامل بیشتر و سازنده با اعضای جدید شورای شهر تبریز منجر به افزایش و ارتقای شاخص های زیست محیطی کلانشهر تبریز خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: محدودیتی برای همکاری با شورای شهر نداریم و از همکاری استقبال می‌کنیم.

https://ipna.news/157784کپی شد!