تکمیل زنجیره ارزش و متنوع‌سازی سبد محصولات؛ راهبرد صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: راهبرد این شرکت، تکمیل زنجیره ارزش و متنوع‌سازی سبد محصولات با ارزش است.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ بهزاد محمدی عصر دیروز (سه‌شنبه، ۳۰ شهریورماه) در نخستین روز سفر دو روزه به عسلویه، از طرح پتروشیمی سیراف و پتروپالایش کنگان در منطقه دیر بازدید و بر راهبرد توسعه و تکمیل زنجیره ارزش در اجرای طرح‌های پتروشیمی تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه منطقه دیر، یکی دیگر از هاب‌های توسعه صنعت پتروشیمی در سواحل خلیج فارس است، افزود: راهبرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این منطقه، همچون فازهای ۱و ۲ عسلویه، تکمیل زنجیره ارزش و متنوع‌سازی سبد محصولات با ارزش پتروشیمی است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: با تولیدی شدن واحدهای الفین، پلی‌الفین و PDH در مجتمع پتروپالاش کنگان، این مجتمع گام نهایی برای تکمیل زنجیره ارزش را برمی‌دارد.

محمدی با بیان اینکه گازهای تولیدی فاز ۱۲ پارس جنوبی به این طرح منتقل و پس از بازگشت متان به شبکه سراسری، گازهای تفکیک شده اتان و پروپان به خوراک‌های صنعت پتروشیمی تبدیل می‌شود، گفت: اتان در واحد الفین به اتیلن و از آنجا به پلی‌اتیلن سبک و سنگین و پروپان هم در واحد PDH به محصول با ارزش پلی‌پروپیلن تبدیل می‌شود.

وی یادآور شد: در مجموع یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن  پلیمر در پتروپالایش کنگان تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه واحد الفین و پلی‌الفین در مجتمع پتروپالایش کنگان در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسند، اظهار کرد: شرکت‌های توسعه دهنده هم در واحد الفین و هم در واحد PDH عملکرد بسیار خوبی را رقم زدند و بسیار فوق‌العاده کار کرده‌اند.

بهزاد محمدی در ادامه سفر میدانی خود، امروز (چهارشنبه، ۳۱ شهریورماه) از طرح‌های ASU پتروشیمی دماوند، آپادانا خلیج فارس، دنا، پارس گلایکول، آرین متانول و پتروشیمی هنگام بازدید خواهد کرد.

https://ipna.news/157768کپی شد!