ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه پتروشیمی استان کرمانشاه ضروری است

 معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه بسیاری از کشورهای توانمند در حوزه پتروشیمی به‌ سمت انرژی پاک رفته‌اند و ما هم باید برای این مساله برنامه‌ریزی کنیم، گفت: در استان کرمانشاه هم برای اینکه عقب نمانیم باید به سمت ایجاد صنایع تبدیلی و پایین‌دست در این بخش گام برداریم.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛«بهزاد باباخانی» عصر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه با اشاره به جایگاه ویژه نفت و گاز و پتروشیمی در اقتصاد کشور، افزود: هم اکنون در کشور ما ۳۳ تریلیون متر مکعب ذخایر گازی و ۱۵۸ میلیارد بشکه، ذخایر نفتی وجود دارد و این نشان می دهد که قابلیت ما در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی یک قابلیت خاص و ویژه است.

«بهزاد باباخانی» افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند «صنایع پتروشیمی یک صنعت تاب آور و مقاوم در برابر تحریم های ظالمانه است و بر توسعه آن تاکید شده است و ما به عینه دیدیم که  صنعت پتروشیمی در جریان تحریمها،  چه خدمت بزرگی به اقتصاد کشور از لحاظ ارزآوری کرد و این مصداق کامل اقتصاد مقاومتی است».

صنایع پتروشیمی کرمانشاه مواد اولیه اقتصاد کشور را تامین می کند

این مسوول اضافه کرد، این شرکت از خوش حساب ترین و شفاف ترین شرکتها در بازگشت ارز به کشور و نیز صنایع فعال در بورس است که توانسته ضمن جلب اعتماد عمومی، بخش زیادی از مواد اولیه مورد نیاز اقتصاد و صنایع کشور را نیز تامین کند.

به گفته باباخانی، نمونه بارز آن شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه است که توانسته با تولید اوره آمونیاک هم نیاز داخل را تامین و هم در امر صادرات نیز فعال باشد.

باباخانی بیان داشت: سال گذشته اتفاق مهمی در عرصه پتروشیمی استان کرمانشاه رخ داد و آن هم تهیه و تنظیم سندی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی توسط وزارت نفت بود که بر اساس آن ۱۵ طرح در حوزه پتروشیمی برای اجرا در استان کرمانشاه دیده شده است که در صورت تحقق آن، کرمانشاه می تواند به یکی از قطب های مهم پتروشیمی کشور تبدیل گردد.

وی گفت: این سند به ما کمک می کند که چهار پروژه بالادستی صنعت نفت مانند میادین نفت و گاز بابا گیر، بیستون و سومار را توسعه بدهیم و همچنین طرح بزرگ پالایشگاه و پتروشیمی شامل یک پالایشگاه و ۲ پتروشیمی پایین دست آن نیز اجرایی می شود که پتروشیمیGTPP اسلام آباد با سرمایه گذاری بیش از۱۴هزار میلیارد تومان تاکنون۶درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و نهایتا اینکه ۶پتروشیمی پایین دست دیگر هم در استان عملیاتی می گردد.

معاون استاندار کرمانشاه اظهار داشت: در ضمیمه این سند، تفاهمنامه ای نیز بین وزارت نفت، استانداری و سازمان فنی و حرفه ای تنظیم گردیده که در آن سازمان فنی و حرفه ای مکلف است ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی متخصص و ماهر را برای فعالیت در حوزه پتروشیمی آموزش دهد و این باعث می گردد که از قابلیت ها و توانمندیهای نیروی انسانی استان در حوزه پتروشیمی استفاده گردد.

کرمانشاه از استان های موفق در حوزه پتروشیمی است

در ادامه مدیرعامل گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مهندس «صباغ مدیرعامل فقید شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه»، اظهار داشت: کرمانشاه در زمینه پتروشیمی توانسته است خود را به عنوان یکی از استانهای موفق در این عرصه معرفی کند و گروه گسترش نفت و گاز پارسیان نیز از طرحهای توسعه این شرکت حمایت های لازم را به‌عمل خواهد آورد.

«محمودی» افزود: فاز دوم توسعه شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه گام مهمی در تقویت حوزه پتروشیمی و نیز ایجاد اشتغال برای استان است که امیدوارم با تحقق آن بخشی از رشادت های مردم استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس که در آستانه آن قرار داریم را جبران کرده باشیم.

استخدام جوانان نگاه ویژه می خواهد

در ادامه این مراسم «علی رضایی» نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی ضمن تقدیر از مدیران حوزه پتروشیمی در توجه ویژه ای که به این صنعت در استان کرمانشاه دارند، اظهار داشت: توقعی که از مدیران این حوزه دارم این است که با توجه به وضعیت استان از لحاظ نرخ بیکاری، نگاه ویژه ای به استخدام و به کارگیری جوانان متخصص و تحصیلکرده این استان در طرحهای پتروشیمی و حوزه نفت و گاز داشته باشند.

۱۰۰درصد امور پتروشیمی توسط نیروهای بومی استان صورت می گیرد

در پایان مدیرعامل سابق شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه نیز در سخنانی با تشکر از همه کسانی که در این مدت، با او همکاری و همراهی نموده اند، گفت: یکی از مهمترین اتفاقات خوبی که در حوزه پتروشیمی استان کرمانشاه افتاده است این است که تقریبا به میزان ۱۰۰درصد امور مربوط به حوزه پتروشیمی توسط نیروهای بومی این استان صورت می گیرد و این نشان دهنده توانمندی و قابلیت های خاص این استان در این حوزه است.

«علیرضا وفا» بیان داشت: من سالها در مجتمع های پتروشیمی کشور کار و خدمت کرده ام و بعد از این سالها می توانم اذعان و تایید کنم که کرمانشاه بعد از استانهای  خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان، چهارمین قطب پتروشیمی کشور است و در این راه هماهنگی و حمایت خاصی بین مسئولین و نمایندگان و نیز مجموعه مدیریتی پتروشیمی استان وجود دارد.

وی کرمانشاه را خاطره ای خوب و بیاد ماندنی از دوران خدمت خود ذکر کرد و گفت: هیچگاه خاطره بدی از این استان و مردم خونگرمش ندارم و در مدت فعالیتم در این استان همواره شاهد حمایت و دلگرمی همکارانم و مسئولین استان بوده ام.

در پایان این مراسم «هاشمی» مدیرعامل جدید این شرکت،گفت: خوشحالم که این توفیق نصیبم شده که در خطه دلاورمردان کرمانشاه به خدمت مشغول شوم و امیدوارم با حمایت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان و نیز مسئولین و نمایندگان استان بتوانم تحولی در حوزه پتروشیمی استان به وجود بیاورم.

در پایان از زحمات علیرضا وفا، مدیرعامل سابق شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه تقدیر شد و هاشمی به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی شد.

https://ipna.news/157734کپی شد!