نخستین نشست کارگروه صنعت اوره ایران برگزار شد

نخستین نشست کارگروه شرکت‌های اوره‌ساز ایران با پیگیری انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی پردیس و با هدف بررسی مشکلات پیش روی صنعت اوره در حوزه تولید، فروش داخلی و توسعه صادرات برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،غلامرضا جمشیدی، مدیرعامل این شرکت در این باره گفت: اوره مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین کود شیمیایی است که سهم عمده‌ای از کل ظرفیت تولید پتروشیمی‌ ایران را با تولید سالانه ۶.۵ میلیون تن محصول به خود اختصاص داده است.

وی افزود: شرکت‌های پتروشیمی پردیس، شیراز، خراسان، کرمانشاه، رازی، لردگان و مسجدسلیمان در صنعت اوره و آمونیاک ایران فعال هستند و پیش‌بینی می‌شود پتروشیمی هنگام نیز در با تمرکز بر فعالیت در این زمینه امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس با بیان اینکه ایران اکنون یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان اوره در سطح جهان است، افزود: تاکنون کارگروه‌هایی در حوزه‌های پلیمری و شیمیایی تشکیل شده بود اما در صنعت اوره که یکی از بزرگترین و ارز آورترین صنایع ایران است هیچ کارگروهی برای هماهنگی و هم‌افزایی میان مدیران این صنعت ارزش‌آفرین و راهبردی وجود نداشت.

جمشیدی تصریح کرد: برای برطرف شدن این خلأ و هم‌صدایی در صنعت اوره کشور، با پیگیری انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، نخستین کارگروه صنعت اوره با حضور مدیران عامل شرکت‌های اوره‌ساز به میزبانی شرکت پتروشیمی پردیس برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف و دستاوردهای این نشست گفت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب به پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید، در این کارگروه به بررسی مشکلات و معضلات پیش روی صنعت اوره در حوزه تولید، فروش داخلی و توسعه صادرات پرداخته شد.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس افزود: پیگیری برای دریافت مطالبات از وزارت جهاد کشاورزی، بررسی بازارهای صادراتی و توسعه صادرات با هم‌افزایی و هماهنگی میان شرکت‌های اوره‌ساز از جمله مسائلی بود که در این نشست مورد تأکید مدیران عامل شرکت‌ها قرار گرفت.

جمشیدی تأکید کرد: با هماهنگی و هم‌صدایی در صنعت اوره، قدرت چانه‌زنی ما که موضوعی مهم و اساسی در مدیریت راهبردی است افزایش می‌یابد و می‌توانیم حضور پر رنگ‌تری در بازارهای جهانی داشته باشیم.

در این نشست مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس با نظر مدیران‌عامل شرکت‌های تولیدکننده اوره، انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، به مدت یکسال به‌عنوان رئیس کارگروه صنعت اوره معرفی و مقرر شد نشست‌های کارگروه ماهانه و با میزبانی دوره‌ای شرکت‌های اوره‌ساز برگزار شود.

https://ipna.news/157649کپی شد!