جلسه شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه ماهشهر برگزار شد

هشتاد و پنجمین جلسه شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه روز گذشته (سه شنبه ۹ شهریور ماه ۱۴۰۰) با حضور نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان بندر ماهشهر و مدیران عامل شرکت های منطقه، در رابطه با بررسی برنامه های حوزه مسئولیت های اجتماعی برای سال جاری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران( ایپنا)، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در این جلسه گفت: در سال های اخیر با هماهنگی و تعاملی که بین شرکت ها و مسئولین شهرستان شکل گرفت، فعالیت های بسیار خوبی در راستای توسعه شهرستان را شاهد بودیم که در کمتر جایی از کشور سابقه داشته است.

سید امید شهیدی نیا، افزود: صنعت پتروشیمی علی رغم مسائل فراوان و چالش های متعددی که به جهت شرایط خاص ناشی از تحریم با ان مواجه است، ولی کماکان علاقمند به نقش آفرینی در حوزه مسئولیت اجتماعی است؛ و آنرا بعنوان الویت خود همواره مد نظر قرار داده است.
ولی در عین حال انتظار داریم مراودات فی مابین، تقویت و نقش های مکمل با قوت بیشتری ایفا شود تا میزان اثربخشی اقدامات و رضایتمندی مردم و جامعه پیرامونی در حوزه مسئولیت اجتماعی افزایش یابد.
در ادامه این نشست، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، ضمن اذعان به تأثیرگذاری صنعت بر ارز آوری و ضروری بودن توسعه صنعت برای کشور، توسعه شهری و مدنی را نیز مکمل و همراه جدایی ناپذیر توسعه صنعتی دانست و گفت: عدم توازن توسعه صنعتی و شهری می تواند ضمن ایجاد نارضایتی چالش های اجتماعی متعددی را به همراه داشته باشد.
حبیب آقاجری، افزود: صنعتی با عظمت پتروشیمی بایستی در راستای توسعه و ایجاد صنایع تکمیلی تلاش کند و بخشی از سود این صنعت در احداث صنایع پایین دست و ایجاد اشتغال مولد و کمک به توسعه شهری سرمایه گذاری گردد.

در ادامه این نشست تعدادی از مدیران عامل شرکت های پتروشیمی حاضر در جلسه به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه ها و دغدغه های خود پیرامون موضوعات مسئولیت اجتماعی پرداخته و ابراز داشتند که تأثیرپذیری اقدامات صنعت درتوسعه شهری زمانی محقق می گردد که در کنار آن شاهد

نقش آفرینی و همراهی سایر دستگاه های اجرایی شهرستان و استان باشیم. در صورت تحقق و هماهنگی مطلوب بین سایر دستگاه های اجرایی و صنعت، اجرای طرح ها و پروژهای زیربنایی و توسعه ای در شهرستان با شتاب بیشتری به پیش خواهد و منجر به کسب رضایت بیشتر خواهد شد.

در ادامه این نشست فریدون بندری فرماندار شهرستان بندر ماهشهر، به ارایه دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداخت و ضمن تشکر از زحمات کارکنان و مدیران صنعت در پیشبرد اهداف و کمک به چرخه اقتصاد کشور در جبهه صنعت؛ همدلی و همراهی مدیران عامل شرکت منطقه را در پیشبرد و انجام امور بسیار مسئولانه دانست و یاداور شد که در این برهه حساس وظیفه همه ما، توجه به مسئولیت انقلابی و کمک به افراد جامعه پیرامونی است.

در ادامه این نشست رییس شورای راهبردی ضمن تأکید بر همراهی و همکاری صنعت در کمک به توسعه زیر ساخت های توسعه ای شهرستان، تأکید نمودند که صنعت همواره سعی نموده است موضوع مسئولیت اجتماعی و توجه به جامعه پیرامونی را از اولویت های خود قرار داده و در کنار ایجاد و توسعه زیر ساخت های شهری، در مواقع حوادث و شرایط اضطراری، نیز همراهی مؤثری را با سایر دستگاه های اجرایی داشته باشد و در این برهه حساس نیز، با توجه به شرایط خاص ناشی اپیدمی ویروس کرونا و با اهمیت توجه به سلامت عمومی افراد جامعه، اولویت ما در صنعت کمک به ارتقا سطح کیفی سلامت افراد و کمک رسانی به مراکز بهداشتی و درمانی و تهیه و تامین ملزومات و تجهیزات بیمارستانی و اقدامات حمایتی است که تاکنون نیز با کمک و همراهی مدیران عامل توانسته ایم منابع مالی بسیار مؤثری را در این زمینه اختصاص دهیم.

سید امید شهیدی نیا، در بخش پایانی سخنان خود در زمینه اقدامات و طرح های شورای راهبردی افزود؛ در چند سال اخیر با سیاستگذاری اتخاذ شده سعی بر آن شد با کاستن از هزینه های جاری، بخش عمده¬ای از منابع شورای راهبردی، مصروف به هزینه کرد در توسعه طرح ها و پروژه های زیربنایی و ماندگار برای شهرستان گردد.
در انتهای این نشست و با توجه به تعدد موضوعات مطروحه و به منظور بررسی، احصاء و اولویت بندی طرح های پیشنهادی شورای سیاستگذاری شهرستان در سال جاری، ( برنامه ها و اهداف سال ۱۴۰۰) مقرر گردید که کلیه موارد مطروحه در قالب دستور کاری واحد در جلسه ” کارگروه توسعه متوازن شهرستان بندر ماهشهر” مورد بررسی و پایش قرار گیرد و تصمیم گیری به عنوان مصوبه شورای راهبردی تلقی خواهد شد.

“کارگروه توسعه متوازن شهرستان بندرماهشهر” در بهمن ماه سال ۹۸‌ و در راستای ایجاد بستر مناسب در زمینه یکپارچه سازی اهداف و برنامه ها با اولویت بخشی به مناطق کم برخوردار و به منظور ایجاد توازن در توزیع منابع و ایجاد توسعه متوازن و پایدار در شهرستان تشکیل و آغاز به فعالیت نمود.

این کارگروه با حضور فرماندار و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و متشکل از مدیرعامل و رییس شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی، و مدیران عامل ۵ شرکت از پتروشیمی های منطقه می باشد.

https://ipna.news/157600کپی شد!