وزیر پیشنهادی نفت: تعیین تکلیف میدان‌های مشترک نفت و گاز اولویت وزارت نفت است.

وزیر پیشنهادی نفت گفت: در دوره جدید، مسائل میدان‌های مشترک نفت و گاز که در دهه‌های گذشته تعیین تکلیف نشده‌اند، مشخص و تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، جواد اوجی، عصر جمعه (۲۲ مردادماه) با حضور در نشست فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی گفت: با استفاده از مدیران توانمندی که این وزارتخانه دارد و با استفاده از روش‌هایی که امروز در بحث فروش نفت وجود دارد، در این حوزه اراده باید بر فروش نفت باشد.

وی افزود: باید از توان بخش خصوصی استفاده کنیم، اگر این میدان به بخش خصوصی داده شود و حمایت نظام، مجلس شورای اسلامی، شورای امنیت ملی و سران قوه ایجاد شود، اعداد و ارقام در این صنعت بسیار بالاتر از وضع کنونی خواهد بود.

وزیر پیشنهادی نفت تصریح کرد: بحث دیگر تکلیف میدان‌های مشترک نفت و گاز است که در دهه‌های گذشته تعیین تکلیف نشدند و ما معتقدیم که در این دوره مسئله تعیین تکلیف این میدان‌هاست. همچنین موضوع دیگر خام‌فروشی است، ما نباید همواره دنبال این باشیم که نفت‌خام بفروشیم. بحث توسعه زنجیره تکمیلی پتروشیمی را باید دنبال کنیم که هم اشتغال‌زایی و درآمدزایی به دنبال خواهد داشت و هم سرمایه‌گذاری بسیار پایینی نیاز دارد.

اوجی بیان کرد: با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانیم بسیاری از مشکلات و مسائل نیروی انسانی صنعت نفت را برطرف و برای آنها ایجاد انگیره کنیم. اگر بهترین تجهیزات را داشته باشیم بدون نیروی انسانی با انگیزه به نتیجه نخواهیم رسید.

وی با اشاره به مسئله ساخت تجهیزات و کالاهای مورد نیاز صنعت نفت، اعلام کرد: در بحث ساخت کالا اعتقاد من این است که ظرفیت خوبی در کشور در بحث سازندگان کالا و تجهیزات صنعت نفت وجود دارد. بنده زمانی که در شرکت ملی گاز بودم شرکت‌های تولیدکننده کالا در این حوزه را دعوت می‌کردم، نیازهای پرمصرف را در قالب قراردادهای پنج‌ساله از آنها خریداری می‌کردم که این قرارداد سبب می‌شد تولیدکننده خیالش راحت باشد و سرمایه‌گذاری کند. ما باید از شرکت‌های توانمند و صاحب دانش داخلی استفاده کنیم.

شایان یادآوری است که در پایان سخنان وزیر پیشنهادی نفت، اعضای فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی، پرسش‌ها، دغدغه‌ها و اولویت‌های مدنظر خود را مطرح کردند.

https://ipna.news/157487کپی شد!