افزایش ۳۷ درصدی سودخالص مبین انرژی خلیج فارس

مدیرعامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه فروش این شرکت در سال ۹۹ خبر داد و گفت: سودآوری مبین در سال ۱۳۹۹ به بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال رسید که ۳۷ درصد بیشتر از پیش‌بینی اولیه بوده است.‏

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ مهدی فرزانه امروز (سه‌شنبه، ۲۲ تیرماه) در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت مبین انرژی خلیج فارس منتهی به سال ۹۹ با اشاره به اینکه تأمین سرویس‌های جانبی فاز یک و بخشی از فاز ۲ عسلویه به‌عهده این شرکت است، اظهار کرد: این شرکت پارسال در بخش تولید سال موفقی را پشت سر گذاشت و در خدمات جانبی همه نیازهای مشتریان را تأمین کرد.

وی افزود: با وجود اینکه برخی از یوتیلیتی‌های پتروشیمی‌های فاز دوم عسلویه پارسال در اختیار پتروشیمی دماوند قرار گرفت، اما با این حال برنامه فروش شرکت مبین انرژی خلیج فارس به‌طور ۱۰۰ درصد محقق شد.

مدیرعامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس ادامه داد: در ابتدای پارسال، سود خالص این شرکت حدود ۲ هزار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده بود در حالی که در پایان سال ۹۹ سود خالص بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومانی با ۳۷ درصد افزایش نسبت به پیش‌بینی ابتدای سال برای این شرکت محقق شد.

فرزانه، مهم‌ترین دستاورد شرکت مبین انرژی خلیج فارس در تولید را فعالیت بیشتر شرکت‌های پتروشیمی فاز یک و کل فاز دو بدون توقف تولید در سال ۹۹ اعلام کرد و گفت: این شرکت غیر از شکستگی خطوط GRP، هیچ مشکل دیگری که منجر به توقف تولید شود، پارسال نداشته است.

وی ادامه داد: مبین انرژی خلیج فارس در میزان تولید بخار، نیتروژن و آب خنک‌کننده در سال ۱۳۹۹ رکوردهای ۱۰ ساله خود را شکسته است.

مدیرعامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس درباره پروژه‌های بهبود این شرکت گفت: ساخت و راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن هفتم MED با ظرفیت ۳۱۲ مترمکعب در ساعت و یک دستگاه بویلر ۳۵۰ تن در ساعت در سال ۱۳۹۹ عملیاتی شدند.

فرزانه افزود: تعویض خطوط لوله‌های انتقال آب خنک‌کننده پتروشیمی‌های نوری، پارس و زاگرس و نیز واحدهای تولید هوای مبین انرژی از GRP به کربن استیل به طول حدود ۳ هزار و ۵۰۰ متر و همچنین اجرای طرح توسعه واحد آب ‏DM‏ و افزایش ۲۰ درصدی ‏ظرفیت ‏تولید واحد از مهم‌ترین پروژه‌های این شرکت در سال ۱۳۹۹ بود.‏

وی به روند مطلوب خودکفایی شرکت مبین انرژی خلیج فارس در سال ۹۹ اشاره و تصریح کرد: به‌منظور افزایش توان داخلی در تولید قطعات یدکی تجهیزات و کاهش وابستگی به منابع خارجی، پارسال ۳۳ هزار و ۶۵۲ قلم کالا داخلی‌سازی شد که ۸ هزار و ۳۲۹ قلم آن برای نخستین بار در کشور ساخته شده‌اند.

مدیرعامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس، پیگیری و اصلاح فرمول شورای رقابت بابت نرخ سرویس‌های جانبی، پیگیری تأمین مالی پروژه آپادانا به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم، پیگیری پروژه استقرار سیستم MSP در نیروگاه و امکان برقراری ارتباط شبکه برق مجتمع به شبکه برق سراسری ۴۰۰ کیلووات برای پایداری بیشتر برق شرکت، امکان‌سنجی و آغاز سرمایه‌گذاری برای تأمین یوتیلیتی مورد نیاز طرح‌های توسعه شرکت‌های آریاساسول، پارس و پارسیان سپهر که متقاضی تأمین یوتیلیتی برای طرح‌های توسعه خود هستند و آغاز مرحله دوم تعویض لوله‌های GRP در واحد آبگیر را از مهم‌ترین اقدام‌های این شرکت در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد.

کد خبر ۳۱۸۵۲۴
https://ipna.news/157275کپی شد!