با پتروشیمی کازرون بیشتر آشنا شوید

پلی اتیلن از جمله مواد شیمیایی پر استفاده صنعتی است. این ماده در ساخت جعبه‌های مختلف، صندوق‌های حمل مواد، بطری، مواد آرایشی و بهداشتی، ظروف روغن و … کاربرد دارد. لوله‌های پلی اتیلن یکی از محصولات مورد استفاده در صنعت بوده که از همین مواد تولید می‌شود.

 

یکی از شرکت‌های پتروشمی که برای اجرای طرح‌های پلی اتیلنی اقدام کرده، شرکت «پتروشیمی کازرون» است. این مجموعه عامل احداث طرح پلی اتلین در دو نوع سنگین و سبک خطی در منطقه کازرون بوده ضمن اینکه طرح پلی استال این مجموعه هم در حال احداث است. در ادامه کاماپرس اطلاعات مفیدی از این مجموعه را برای خوانندگان و علاقمندان به پتروشیمی ارائه می‌دهد؛

موضوع فعالیت پتروشیمی کازرون چیست؟

مجموعه پتروشیمی کازرون سال ۱۳۸۷ با سرمایه‌ای بیشتر از ۴۵۵ میلیارد ریال در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری به ثبت رسید. فعالیت اصلی این شرکت احداث، راه اندازی و بهره برداری مجتمع‌های پتروشیمی و کارخانه‌های صنعتی به منظور تولید، بازاریابی مجاز فروش، صدور محصولات پتروشیمی و … است.

طرح‌های یاد شده مجموعه کازرون به منظور استفاده از توانمندی‌های کشور و موجود در منطقه و رشد اقتصادی منطقه، ایجاد صنایع پایین دستی و اشتغال زایی و ایجاد فرصت‌های شغلی در حال احداث هستند. از دیگر اهداف طرح‌های این مجتمع می‌توان به خودکفائی تولید، پاسخگویی به نیازهای بازار و کشور و همچنین رقابت با سایر تولید کنندگان جهانی و صادرات محصولات اشاره کرد.

آخرین ارزش بازاری سهام کازرو

سهام این مجموعه با نماد «کازرو» در بازار پایه زرد فرابورس عرضه شده است. سهام مذکور در بخش شیمیایی قسمت شیمیایی پایه به جز کود قرار دارد. در حال حاضر معاملات این سهام در بازار بورس انجام نمی‌شود. آخرین ارزش بازاری ثبت شده از سهام کازرو بیشتر از ۹ هزار میلیارد ریال بود.

آخرین افزایش سرمایه این مجموعه مربوط به سال ۱۳۹۶ بوده و از مبلغ ۶۶۰ میلیارد ریال به هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد. طبق اطلاعات موجود در وبسایت رسمی این شرکت، شرکت‌های گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، شادان شهر باختر، سرمایه گذاری توسعه و ساختمانی برج آوران و مدیریت توسعه سرمایه گروه پتروشیمی ایرانی سهامداران عمده پتروشیمی کازرون هستند.

مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت مربوط به سال مالی گذشته، در چهارم تیرماه برگزار شد. در این جلسه صورت‌های مالی شرکت برای سال مالی ۱۳۹۹ بررسی شده، به علاوه که گزارش هیئت مدیره هم مورد بررسی و تصویب مجمع قرار گرفت. سود قابل تخصیص در سال ذکر شده ۳۱ هزار و ۹۷۹ میلیون ریال بوده و سود خالص هر سهم نیز ۲۶ ریال اعلام شد. همچنین سود عملیاتی پتروشیمی کازرون تا پایان اسفندماه سال ۱۳۹۹، معادل ۳۲ هزار و ۹۱۳ میلیون ریال بود.

https://ipna.news/157177کپی شد!