افزایش ۱۰ برابری سود پتروشیمی امیرکبیر در سال ۹۹

مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر با اشاره به افزاسش چشم‌گیر سود این شرکت در سال ۹۹ گفت: سود شرکت پارسال ۱۰۴۵ درصد افزایش یافت و از ۳ هزار و ۴۵۱ میلیون ریال به ۳۹ هزار و ۵۲۱ میلیون ریال رسید.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیم یایران(ایپنا)؛ عبدالکریم پهلوانی در مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت با ارائه گزارشی از عملکرد پتروشیمی امیرکبیر در سال ۹۹ اظهار کرد: در این سال دریافت خوراک مایع و اتیلن دریافتی به‌ ترتیب ۹ و ۳ درصد کاهش داشتند و خوراک گازی اتان نیز با افزایش ۷۳۴ درصدی روبه‌رو شد که همگی ذاتاً مثبت هستند زیرا دریافت خوراک مایع کمتر به شرط در اختیار داشتن گاز به مفهوم سودآوری بیشتر است. پارسال ۷۵۱ هزار تن خوراک مایع و ۱۳۳ هزار تن خوراک اتان دریافت شده است.

وی با بیان اینکه تولید اتیلن پارسال ۲۱ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: روند تولید پارسال با وجود تعمیرات اساسی بی‌سابقه و همه اینها در خدمت سودآوری مضاعف شرکت بوده است.

مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر با اشاره به اینکه در تولید کل با ثبت رکورد ۶ درصدی و نیز ثبت بالاترین رکورد تولید محصولات پلیمری موفقیت کم‌نظیری برای شرکت به‌دست آمده است، افزود: افزایش هشت درصدی فروش مقداری و ۱۱۰ درصدی ریالی، نتیجه تغییر سیاست‌های فروش بوده است.

پهلوانی با اشاره به افزایش چشم‌گیر سود شرکت در سال ۹۹ گفت: سود شرکت در سال گذشته ۱۰۴۵ درصد افزایش یافت و از ۳ هزار و ۴۵۱ میلیون ریال به ۳۹ هزار و ۵۲۱ میلیون ریال رسید.

وی با اشاره به افزایش ناگزیر هزینه‌های مجتمع پتروشیمی امیرکبیر، بر افزایش ۱۱۰ درصدی درآمدها تأکید کرد و گفت: مدیریت و تغییرات در سبد خوراک، کاهش زمان توقف‌ها، کاهش ضایعات خوراک، کاهش ضایعات محصول، کاهش قیمت تمام‌شده، افزایش ۱۵ درصدی فروش تناژی محصولات پلیمری، افزایش صادرات، برنامه‌ریزی برای تولید گریدهای مورد نیاز بازار و افزایش قیمت فروش محصولات از جمله عوامل افزایش سودهی شرکت بوده‌اند.

مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر درباره روند پیشروی اقتصادی این شرکت ادامه داد: EPS شرکت یک هزار و ۴۵ درصد رشد داشته و به یک هزار و ۹۷۸ریال رسیده است. حال آنکه سال گذشته عددی معادل ۹۵۹ ریال به ثبت رسیده است.

پهلوانی پس از مباحث فنی و اقتصادی تصویری از جایگاه و افتخارات این شرکت در سال ۱۳۹۹ ارائه کرد و گفت: پتروشیمی امیرکبیر در بین ۴۰۰ شرکت وزارت رفاه از منظر سودآوری موفق به کسب نشان عالی درخشان جهش تولید شد، همچنین شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌منظور همسویی با گفتمان جهش تولید از این مجموعه قدردانی کرد و افزون بر این از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به‌عنوان صنعت سبز برگزیده شد.

وی تأکید کرد: در همه این عملکردها، معجزه و همدلی درون‌سازمانی و همگرایی با سهامداران دیده می‌شود و آنچه به‌دست آمده مرهون تلاش نیروهایی است که در شرکت در حال فعالیت هستند.

ایمنی و توسعه؛ دو بال حرکت پتروشیمی امیرکبیر

عبدالکریم محمدی‌زاده، مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات و ارتباطات پتروشیمی امیرکبیر نیز در این مجمع به ثبت ۱۴۲۶۳۶۰۷ نفر ساعت کار بدون حادثه و اجرای پروژه ERP و جانشین‌پروری اشاره کرد و پروژه‌های معطوف به تأمین پایدار خوراک را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های امسال شرکت برشمرد.

کد خبر
https://ipna.news/157174کپی شد!