دولت ۵۵ هزار میلیارد تومان دربخش پتروشیمی کرمانشاه سرمایه‌گذاری می‌کند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: دولت در چند ماه اخیر بیش ‌از ۵۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی استان را کلید زده که این طرح‌های مصوب دارای موافقت اصولی مبتنی بر تأمین خوراک و آب است.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛«محسن دارابی» روز یکشنبه  افزود: علاوه‌بر مکان‌یابی مناسب، تأمین خوراک و آب به ‌عنوان مهم‌ترین فاکتورهای احداث صنایع پتروشیمی مطرح است که پتروشیمی‌های استان کرمانشاه در این زمینه موفق به گرفتن موافقت اصولی طرح‌های خود شده‌اند.

او درباره مهم‌ترین طرح‌های پتروشیمی در استان اظهار کرد: پروژه متیل آمین در شهرستان سنقر و کلیایی، پروژه EPDM با ۵۰ هزار تن ظرفیت تولید لاستیک اعم از کف‌پوش، روکش کابل و قطعات پلاستیکی خودرو در حوزه اورامانات، پروژه اتیلن اکساید با ظرفیت تولید طیف عمده‌ای از ضدعفونی‌کننده ها و فایبرگلس در شهرستان کنگاور، پروژه پلی پرو پیلین در شهرستان اسلام‌آباد غرب و پالایشگاه گازی در یکی از سه شهرستان گیلان‌غرب، قصرشیرین یا سرپل‌ذهاب از پروژه‌های مهم حوزه پتروشیمی است که با تکمیل آنها طی سال‌های آینده فضای اشتغال استان تحت تاثیر مثبتی قرار می گیرد.

دارابی کل سرمایه‌گذاری صنعتی استان کرمانشاه تا سال ۱۳۹۸ را چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت: فقط در سال ۱۳۹۹ حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه صورت‌گرفته است که تنها در یک مورد آن کارخانه قوطی سازی زمزم با ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و به همت مدیریت ارشد استان و رییس بنیاد مستضعفان کشور به بهره‌برداری رسید.

به گفته‌ دارابی، این پروژه‌های مهم و کلیدی می‌توانند نقش پیش‌ران و لوکوموتیو را برای استان ایفا کنند و سایر واگن‌های توسعه استان را جلو ببرند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه عنوان کرد: صدور پروانه بهره‌برداری در سال ۹۹ نسبت ‌به سال ۹۸ هم از نظر ارزش با ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رشد ۴.۵ برابری و از نظر تعداد با ۱۱۸ فقره رشد ۲۶ درصدی داشته ‌است

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه پر از ظرفیت های بزرگ و متعدد اقتصادی و درآمدزایی است؛ از وجود ۶۰۰ هزار جوان ۱۵ تا ۲۹ ساله و بیش از ۹۰۰ هزار هکتار زمین آماده کشت با منابع آبی مناسب گرفته تا وجود معادن متعدد و ظرفیت های پرشمار گردشگری و داشتن چهار بازارچه و ۲ گمرک رسمی در ‌مرز عراق.

این استان با وسعت حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع، ۱.۵ درصد از مساحت کل کشور (هفدهمین استان) را به خود اختصاص داده و شامل ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر و ۸۶ دهستان است.

اکنون بیش از هزار واحد تولیدی و صنعتی با اشتغالزایی بیش از ۳۰هزار نفر در استان کرمانشاه فعال است.

https://ipna.news/157011کپی شد!