پتروشیمی شهید تندگویان خود را از محصولات بارمگ آلمان بی‌نیاز کرد

با بومی‌سازی کیبورد صنعتی دستگاه نساجی چرخ دستگاه‌های تولید نخ در کشور از حرکت متوقف نخواهد شد، با تولید این قطعه در داخل کشور نه تنها از خروج ارز از مملکت جلوگیری شده بلکه قیمت آن به یک ششم نمونه خارجی کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ چهار تفاهم‌نامه همکاری فی مابین این شرکت و چهار شرکت تولیدی مستقر در منطقه،در اولین نمایشگاه توانمند سازی و حمایت از شرکتهای منطقه در تامین نیازهای شرکتهای پتروشیمی ماهشهر منعقد شد.

سیدرضا قاسمی شهری، مدیرعامل این شرکت با حضور در این نمایشگاه گفت: برای شرکت‌های تولیدی منطقه که با علم و دانش فعالیت می‌کنند و تولیدات آن‌ها با شرکت‌های مشابه خارجی به خوبی قابل رقابت هستند باید مزایایی در نظر گرفته شده تا بتوانیم زمینه را برای آنان تسهیل کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را کمک به شناسایی و استفاده بیشتر و مناسب‌تر از توانایی‌های منطقه دانست.
پتروشیمی شهید تندگویان در مهم‌ترین تفاهم‌نامه خود توانست کیبورد صنعتی دستگاه نساجی را که پیش از این از شرکت بارمگ آلمان وارد می‌کرد بومی‌سازی کند.

با عقد این تفاهم‌نامه در دومین روز از «اولین نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های منطقه در تامین نیاز‌های شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر» هفت نفر به طور مستقیم و بیش از ۲۰ نفر به طور غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند. همچنین، قیمت قطعه داخلی حدود یک ششم قیمت کشور سازنده برآورد شده است.

لازم به ذکر است؛ در صورت نبود هر یک از این قطعات هیچ دستگاه نساجی امکان راه‌اندازی و تولید نخ را نخواهد داشت. همچنین، تعداد دستگاه‌های موجود و فعال در واحد نساجی پتروشیمی حدود ۱۴۰ دستگاه است که هم اکنون با همکاری و عقد تفاهم‌نامه با شرکت سادات صنعت ماهشهر این محصول بومی‌سازی شده و در اختیار پتروشیمی شهید تندگویان قرار می‌گیرد

https://ipna.news/156857کپی شد!