مصوبه مجلس مانع افزایش حقوق کارکنان رسمی نفت شده است/ سران قوا مشکل را حل میکنند؟

نارضایتی و اعتراضات اخیر کارکنان صنعت نفت در کشور در خصوص نحوه افزایش حقوق سالانه حواشی زیادی را در این صنعت حیاتی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، برخی کارکنان با برنامه ریزی تجمع مقابل وزارت نفت و هلدینگهای بالادستی صنعت نفت، بنا دارند تا صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند.

سقف افزایش حقوق ۲.۵ میلیون تومانی برای کارکنان دولت برای کارکنان وزارت نفت که عمدتا شرایط کاری ویژه دارند، بسیار ناخوشایند بود.

کارکنان صنعت نفت که عمده آنها در شرایط بد آب و هوایی و مناطق آلوده به مواد شیمیایی خطرناک مشغول به کار هستند و سالها در این‌ صنعت تخصص و تجربه کسب کرده اند نمیتوانند با افزایش حداکثر ۲.۵ میلیون تومانی حقوق با انگیزه کافی در این صنعت پرخطر کار کنند.

کاهش انگیزه کارکنان میتواند منجر به وقوع حوادث در صنعت، کاهش بازدهی تولید و حتی مهاجرت متخصصان صنعت نفت به کشورهای نفت خیز همسایه شود.

اعتراض کارکنان رسمی صنعت نفت منجر به نگارش نامه‌ای صریح و قاطعانه از سوی فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس خطاب به رییس مجلس شد.

فریدون عباسی در این نامه که خطاب به قالیباف نوشته شده با برشمردن خطرات کاهش انگیزه و عدم افزایش حقوق کافی برای کارکنان وزارت نفت از وی خواسته تا مشکل کارکنان رسمی مهمترین صنعت کشور را در جلسه سران قوا طرح و حل کند.

بر اساس قانون مجلس، سقف افزایش حقوق کارکنان رسمی دولت ۲۵ درصد و حداکثر تا ۲‌.۵ میلیون تومان بوده که مشخص کردن سقف ۲‌.۵ میلیونی محل مناقشه و نارضایتی ها شده است.

https://ipna.news/156715کپی شد!