دیدگاه رئیس کمیسیون انرژی درباره تخصیص خوراک برای پتروشیمی‌ها

 رئیس کمیسیون انرژی مجلس نسبت مسئله تخصیص خوراک برای پتروشیمی‌ها در فارس اعلام خطر کرد و مدعی شد: رانت در مسئله پتروشیمی‌ها وجود دارد و اینگونه نیست که همه چیز روی حساب و کتاب باشد.

 

فریدون عباسی شنبه یکم خرداد ماه در جلسه بررسی نقشه راه صنعت فارس در حوزه‌های نفت و گاز و پتروشیمی بیان کرد: سرمایه گذاری‌های گذشته در کشور به ثمر رسیده و بیشتر آنها در مناطقی نظیر بوشهر، هرمزگان و خوزستان مستقر بوده و فارس کمتر از این سرمایه گذاری‌ها بهره برده است.

او با بیان اینکه این روزها شاهد افتتاح زود هنگام پروژه‌ها هستیم، تاکید کرد که باید استانداردهای لازم در راستای تثبیت این تکنولوژی‌ها رعایت شود و در پایان دولت بهره برداری از طرح‌ها زودهنگام نباشد.

نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس افزود: به دلیل حاکمیت تحریم‌ها طی سال‌های گذشته تاکنون و مشکلات بالادستی ، نفت کمتر فروش رفته و قاعدتا ١۴.۵ درصد اختصاص یافته به وزارت نفت حاصل از فروش نفت تامین نشده است و با این وضعیت فرسودگی صنعت نفت که باید در دستور کار قرار می‌گرفت با سرعت مناسب پیش نرفته و باید امیدوار باشیم که در ۵ سال آینده با رفع تحریم‌ها در حوزه بالا دست نفت و گاز سرمایه گذاری لازم انجام شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس هم چنین با بیان اینکه بیشتر مشکلات کشور به انسجام مدیریت بر می‌گردد، عنوان کرد: حوزه نفت و پتروشیمی منبع عمده تامین مالی و انرژی کشور است که نباید دستخوش نوسانات سیاسی شود.

عباسی تاکید کرد: باید راهبرد کشور مشخص باشد و از گذشته درس بگیریم و نگذاریم که دسته بندی‌های سیاسی بر مسائل راهبردی حاکم شود و البته با تعویض دولت‌ها این راهبردها تغییری نکند.

او با بیان اینکه باید آینده انرژی دنیا را ببینیم، تاکید کرد: باید فکر جایگزین انرژی با حرکت، حمل و نقل برق باشیم.باید به سمت تولید برق در کشور پیش برویم و صادرات آن را هم مدنظر داشته باشیم و برای نفت و گاز هم ارزش افزوده ایجاد کنیم.

عباسی به موضوع تقویت فشار گاز پارس جنوبی هم به عنوان یک مبحث مهم اشاره کرد و با تاکید بر اینکه باید به آن بپردازیم، در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سازماندهی نیروی انسانی برای آماده شدن در یک تشکیلات استراتژیک هم اشاره کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس خاطرنشان کرد: عده‌ای حقوق نجومی می‌گیرند و آن را تعمیم به کل پرسنل نفتی می‌دهند؛ باید به موضوع تبعیض خاتمه دهیم و یک نظام حقوق و دستمزد مشخص تصویب شود.

https://ipna.news/156700کپی شد!