نخستین آزمایشگاه PCR شهرستان بندرماهشهر افتتاح شد

نخستین آزمایشگاه تشخیص سلولی، مولکولی شهرستان بندرماهشهر از محل بودجه شورای راهبردی شرکت های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، تاسیس، تجهیز و راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ظهر امروز (سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) در مراسم افتتاح آزمایشگاه سلولی، مولکولی (PCR) بیمارستان صنعت نفت بندرماهشهر، مدیرعامل این سازمان گفت: صنایع پتروشیمی از ابتدای شیوع کرونا، اقدامات وسیعی را برای حفظ سلامت شهروندان منطقه و استان خوزستان انجام داده که از جمله فعالیت های برنامه‌ریزی شده، کمک به تشخیص و غربالگری بود که احداث آزمایشگاه‌ها‌مذکور در همین راستا مرتبط بوده است.

سیدامید شهیدی نیا، افزود: هدف از احداث و تجهیز آزمایشگاه PCR، سرعت بخشی به انجام آزمایشات مربوطه و تشخیص بیماری کرونا می باشد.

وی تاکید کرد: نظیر این آزمایشگاه در منطقه موجود نبوده و ایجاد آن برای کاهش زمان تشخیص بیماری ضروری بود.

امروز آزمایشگاه، با چند ماه تاخیر افتتاح شد و علت تاخیر هم وقفه در‌ روند اخذ مجوزهای آن و تلاش جهت انطباق آزمایشگاه با استانداردهای موجود بوده، در صورتی که تجهیزات آن توسط پتروشیمی از شش ماه پیش خریداری شده است.

مدیرعامل بهداشت و درمان صنعت نفت، نیز با اشاره به اهمیت مقابله با همه گیری کرونا، گفت: خوشبختیم که نخستین آزمایشگاه سلولی مولکولی pcr در شهرستان بندر ماهشهر توسط صنایع پتروشیمی افتتاح شد.

سیدمهدی هاشمی، این اقدام را یک گام موفق برای منطقه دانست و اظهار امیدواری کرد که با همیاری دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان صنعت نفت، برای مردم این منطقه مفید و موثر باشد.

وی افزود: این اولین بار نیست که صنعت پتروشیمی از بهداشت و درمان حمایت می کند اما با توجه به شیوع پاندمی جهانی کرونا، نقطه اوج کمک‌های پتروشیمی به بهداشت و درمان، طی یکساله اخیر شکل گرفته است.

هاشمی، ضمن تشکر از صنعت پتروشیمی گفت: امیدواریم این اقدامات اثربخش که پیک های کرونا را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته ایم ، تا پایان بحران و بازگشت سلامت کامل به جامعه ادامه یابد.

محسن آتش زمزم، مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی در این مراسم گفت: این مرکز با بودجه ۲۵ میلیارد ریال ساخته و تجهیز شده است.

این آزمایشگاه بنام نخستین شهید سلامت شهرستان، شهید رضا واشنگ نامگذاری شده است.

https://ipna.news/156633کپی شد!