رکورد بی سابقه در تاریخ صنعت پتروشیمی ایران

پتروشیمی طی ۱۴ ماه گذشته توانسته ۳۸ درصد به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمیایی کشور بیافزاید.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، معاون وزیر نفت پس از بازدید میدانی سفر دو روزه از شرکت ها و طرح های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با مدیران این سازمان تشکیل جلسه داد.

مهندس بهزاد محمدی در این جلسه ضمن تشریح استراتژی ها سیاست ها و برنامه های شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفت: در سال گذشته اتفاقات مهم و متفاوتی در صنعت پتروشیمی رخ داد و این صنعت روز به روز در حال افزایش فاصله خود با سایر صنایع کشور است.

وی افزود: امروز صنعت پتروشیمی مفتخر است که ظرف ۱۴ ماه گذشته، ۱۷ طرح را به بهره برداری رسانده و با این حرکت توانسته علی رغم کندی های ناشی از شیوع ویروس کرونا، ظرف چیزی حدود یکسال، ۳۸ درصد به ظرفیت تولید کل کشور بیافزاید و این در تاریخ صنعت پتروشیمی کشور یک رکورد بی سابقه است.

محمدی، این رشد را نشانه ای از بالندگی، توسعه هدفمند و هوشمند پتروشیمی دانست که روزبروز جای خود را در اقتصاد کلان کشور محکم می کند.

در ابتدای این نشست مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گزارشی از آخرین اقدامات و وضعیت فعالیت های سازمان منطقه ویژه را برای مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و هیئت همراه ارائه کرد.

سید امید شهیدی نیا، در این گزارش بر بخش سرمایه‌گذاری و امکانات و خدماتی که این سازمان به سرمایه گذاران ارائه می‌دهد، تمرکز کرد و گفت: در بخش سرمایه گذاری در‌ حال حاضر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ۱۱۱ واحد فعال بکار و ۴۴ واحد در حال ساخت داریم.

وی، اظهار امیدواری کرد؛ با راه اندازی این طرح ها تنوع بسیار خوبی را از نظر محصولات تولیدی، در منطقه شاهد باشیم.

شهیدی نیا، در ادامه گفت: ما در سایت های پنجگانه منطقه ویژه زمین خالی برای طرح‌های جدید نداریم لذا با جدیت در حال پیگیری طرح توسعه فاز دو منطقه ویژه اقتصادی هستیم.

https://ipna.news/156566کپی شد!