دو مدیرعامل پتروشیمی در منطقه‌ ویژه اقتصادی بندر ماهشهر به مراجع قضایی معرفی شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندر ماهشهر از معرفی دو مدیرعامل پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی به علت ایجاد آلودگی زیست محیطی به مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، ایرج سلیمانی رئیس اداره محیط زیست بندرماهشهر در گفت و گو با خبرنگار ایپنا اظهار کرد: دو پتروشیمی که در منطقه ویژه اقتصادی واقع هستند، بدون توجه به تذکرات و اخطاریه های صادر شده از سوی اداره حفاظت محیط زیست بندر ماهشهر و رعایت نکردن الزامات زیست محیطی، اقدام به الودگی محیط زیست کردند که مدیران عامل این دو پتروشیمی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: رعایت دستورالعمل های زیست محیطی برای همه واحدهای صنعتی اجباری است و در صورت تخلف و ایجاد آلودگی برابر قانون با مجموعه هایی که با آلودگی باعث تهدید علیه بهداشت عمومی شوند، برخورد خواهد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بندر ماهشهر افزود: پرونده این دو شرکت پتروشیمی در مراجع قضایی شهرستان در حال پیگیری است و بعد از تایید جرم زیست محیطی، اسامی این شرکت‌ها اعلام خواهد شد.

سلیمانی در پایان تاکید کرد: اداره حفاظت محیط زیست بندر ماهشهر میزان آلاینده ها و پساب های خروجی شرکت های پتروشیمی در منطقه را به دقت رصد می کند و هر گونه تخلف از سوی این صنایع بلافاصله به مراجع قضایی اعلام می شود.

https://ipna.news/156388کپی شد!