دستور وزیر نفت برای تامین خوراک پتروشیمی هگمتانه همدان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس از دستور وزیر نفت برای تامین خوراک پتروشیمی هگمتانه خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در همدان از دستور وزیر نفت برای تامین خوراک پتروشیمی هگمتانه خبر داد و اظهار کرد: با همراهی سرمایه گذار پتروشیمی هگمتانه, در دیدار با وزیر نفت مشکلات اساسی مرتبط با این واحد تولیدی مطرح شد.

وی با بیان اینکه در نهایت با توجه به مشکلات پیش آمده و احتمال تعطیلی این مجتمع دستور تامین خوراک پتروشیمی صادر شد گفت: پتروشیمی هگمتانه بزرگترین واحد تولیدی استان همدان به شمار می‌رود که محصولات کم‌نظیری به نام پی وی سی با درجه پزشکی تولید می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ظرفیت سالانه این مجموعه تولیدی را ۷۰ هزار تن محصول عنوان کرد و ادامه داد: این پروژه با صرف مبلغ ۳۸ میلیون یورو، مشارکت بخش خصوصی، بخش دولتی و سهامدار خارجی به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه پتروشیمی هگمتانه سالانه ۴۵ هزار تن تولید خواهد داشت که به طور مستقیم برای ۲۵۰ نفر و غیرمستقیم برای ۲ هزار نفر اشتغالزایی کرده است گفت: این پروژه نخستین مجتمع پتروشیمی کشور در تولید پی وی سی با درجه پزشکی به شمار می‌رود.

فلاحی در پایان سخنانش با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید و رفع موانع آن ابراز امیدواری کرد با تأمین خوراک پتروشیمی هگمتانه گام مهمی در تقویت تولید و اشتغالزایی در کشور برداشته شود.

https://ipna.news/156209کپی شد!