تقاضا برای محصولات شرکت‌های پتروشیمی آلمان افزایش می‌یابد

همزمان با احیای اقتصاد جهانی شرکت‌های صادرکننده محصولات پتروشیمی آلمان انتظار دارند تقاضا برای خرید محصولات آنها در ماه‌های آینده با افزایش قابل توجهی روبه‌رو شود.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، براساس تحقیقات موسسه آلمانی آی‌اف‌او مستقر در مونیخ، همزمان با احیای اقتصاد جهانی از رکود ناشی از شیوع ویروس همه‌گیری جهانی، شرکت‌های صادرکننده محصولات پتروشیمی انتظار دارند سفارش‌های آنها در ماه‌های آینده با افزایش قابل توجهی روبه‌رو باشد.

شاخص انتظارهای صادرات موسسه آی‌اف‌او در ماه فوریه افزایش یافت و به بالاترین سطح از سپتامبر ۲۰۱۸ رسید، با این وجود، اقتصاد اروپا به عنوان یکی از مصرف‌کنندگان اصلی محصولات آلمانی، با بیشترین آسیب از شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کرونا روبه‌رو بوده است.

موسسه آی‌اف‌او اعلام کرد: وجود دید مثبت‌تر در میان تولیدکنندگان آلمانی به عملکرد اقتصادی خوب چین و افزایش تولید ایالات متحده آمریکا بستگی دارد.

کلمنس فوئست، رئیس موسسه آی‌اف‌او گفت: برآوردهای صنعت پتروشیمی نشان از افزایش صادرات محصولات را دارد، همچنین تولیدکنندگان ماشین‌آلات و تجهیزات چنین برآوردی دارند.

وی افزود: تولیدکنندگان خودرو در سه ماه گذشته با کاهش سفارس روبه‌رو بوده‌اند و انتظار دارند سفارش‌های بیشتری از خارج از کشور دارند.

انتظارها برای تولیدکنندگان تجهیزات الکتریکی بسیار روشن است و در بالاترین سطح از ماه فوریه ۲۰۱۸ به سر می‌برد.

فوئست گفت: با این وجود، صنعت مبلمان و پوشاک هنوز در بازارهای جهانی با مشکل روبه‌رو هستند، به‌طوری‌که شرکت‌ها انتظار کاهش شدید فروش را دارند.

اقتصاد آلمان بزرگترین اقتصاد در منطقه مالی یوروست و بخش‌های صنعتی این کشور که عمده مصرف کنندگان عمده پتروشیمی‌ها هستند و همچنان۲۰ درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهند.
صنایع شیمیایی آلمان بزرگترین صنعت در اروپاست، به‌طوری که در سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۶۰ هزار نفر در این صنعت فعالیت می‌کنند.

https://ipna.news/155835کپی شد!