رزمایش پدافند غیرعامل در پتروشیمی ایلام برگزار شد

مسئول پدافند غیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: رزمایش مشترک پدافند غیرعامل با حضور تیم‌های واکنش سریع سپاه استان، پتروشیمی ایلام، بسیج کارگری و پالایشگاه گاز در مجتمع پتروشیمی ایلام با موفقیت برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ مهدی معصومی درباره برگزاری این رزمایش، اظهار داشت:این رزمایش با موضوع حملات پهبادی به مخازن سوخت (گازوئیل)، آتش‌سوزی و مصدومیت تعدادی از کارکنان شرکت پتروشیمی ایلام اجرا شد.
وی افزود:این رزمایش پس از اعلام شرایط اضطراری با حضور نیروهای عملیاتی مجتمع پتروشیمی پس از بررسی صحنه و وخامت حادثه و درخواست نیروی پشتیبانی از سپاه استان، بسیج کارگری و پالایشگاه گاز ایلام برگزار شد.
مسئول پدافند غیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام هدف از برگزاری این رزمایش را کسب آمادگی بیشتر، افزایش تاب‌آوری و کاهش خسارت‌های احتمالی عنوان کرد و افزود:رزمایش پدافند غیرعامل با دستیابی به کلیه اهداف و برنامه‌های از پیش‌ تعیین شده با موفقیت انجام شد.
فرمانده رزمایش پدافند غیر عامل گفت: ایلام به عنوان یک استان مرزی همواره با تهدیدهای احتمالی مواجه است و پتروشیمی ایلام به عنوان بزرگ‌ترین واحد تولیدی استان مورد توجه قرار دارد.
وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل یکی از موضوعات مهم در حوزه دفاع و صیانت از سرمایه‌های ملی است، ادامه داد:هدف از برگزاری رزمایش پدافند غیر عامل انجام مجموعه اقدامات غیرنظامی در مقابل تهدیدات دشمن و نهادینه کردن فرهنگ ایمنی است.
سرهنگ جوهر همتی، کاهش آسیب‌پذیری، به حداقل رساندن تلفات ،تقویت نقاط قوت و استفاده به موقع از امکانات و تجهیزات در مقابل حوادث احتمالی را از دیگر اهداف و دستاوردهای این رزمایش عنوان کرد و افزود:تیم‌های واکنش سریع سپاه استان،بسیج کارگری، پتروشیمی ایلام و پالایشگاه گاز ایلام در پنج وضعیت از قبل تعیین شده با اعلام کدهای عملیاتی اقدام به برگزاری این رزمایش کردند.
تیم‌های آتش‌نشانی و ایمنی و اورژانس شرکت پتروشیمی و پالایشگاه گاز ایلام پس از به صدا درآمدن آژیر خطر وارد عمل شده و آتش‌نشانی عملیات اطفاء حریق را بر عهده گرفت و اورژانس نیز احیاء مصدومین را آغاز کرد.
پس از این وضعیت، تیم واکنش سریع سپاه استان وارد محل حادثه شد و پس از پاکسازی مناطق آلوده با کمک اورژانس شرکت پتروشیمی ایلام و اورژانس سپاه استان اقدام به انتقال مصدومان به بیمارستان کردند.
https://ipna.news/155765کپی شد!