استفاده حداکثری از ظرفیت ها برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از راه دور

نهمین جلسه هفتگی روسا و مدیران ستادی ۲۵ بهمن ماه با حضور روسا و مدیران ستادی و روسا دو منطقه اهواز و بوشهر بصورت ویدیو کنفرانس با بررسی ظرفیت های سازمان در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در فضای مجازی برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، در ابتدا جهانبخش امینی رییس امور بازرسی و رسیدگی به شکایات به ادامه ارائه گزارش بازرسی از مناطق پرداخت که وحید مالکی رییس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر در خصوص روند ارائه خدمات در حوزه دندانپزشکی پس از گزارش های بازرسی مواردی را مطرح کرد.

مجید رزاقی با تاکید بر اهمیت پیشگیری بر درمان در حوزه دندانپزشکی گفت : با توجه به امکانات ، باید غربالگری سالانه جمعیت هر منطقه و ثبت معاینات برای اجرای طرح سلامت دهان و دندان در صنعت نفت فراهم شود تا نیاز به خدمات تخصصی را کاهش دهیم .

رییس امور بازرسی و رسیدگی به شکایات در ادامه امیر قائم پناه مدیر منابع انسانی در خصوص دستورالعمل جذب و اعلام نظر مدیران و روسا در جهت استانداردسازی نحوه برگزاری آزمون های جذب و نظارت بر روند جذب موضوعاتی را مطرح کرد .

سید مهدی هاشمی مدیرعامل سازمان با اشاره به بروز احتمالی پیک چهارم در کشور خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت های سازمان برای ارائه خدمات غیر حضوری و از راه دور در مناطق، برای کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ شد و گفت : با هماهنگی واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات درصدد راه اندازی درمانگاه مجازی هستیم

وی همچنین در خصوص توریسم درمانی با توجه به ظرفیت و امکانات سازمان در برخی مناطق از جمله آبادان و اهواز مواردی را مطرح کرد که مقرر گردید توسط مدیریت سلامت پیگیری شود.

در ادامه دکتر بهرام دهقان رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با اعلام روند افزایشی تعداد مراجعین کووید ۱۹ نسبت به هفته های گذشته گفت : عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل ها منجر به قرمز شدن برخی از شهرهای استان خوزستان شده و میزان ورودی بیماران را به بیمارستان ۲ الی ۳ برابر کرده است .

وی خواستار تشکیل کمیته اضطرار برای تهیه و تنظیم اعمال محدودیت ها در شرکت های نفتی منطقه برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا شد و خبر از افزایش ظرفیت بیمارستان برای مقابله با پیک چهارم را داد.

وحید مالکی رییس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر از راه اندازی بخش PCR عسلویه در پایان این هفته با حضور مدیرعامل سازمان خبر داد .

صادق مشتری دوست رییس تله مدیسین سازمان با ارائه گزارشی از استفاده حداکثری از ظرفیت تله مدیسین به ویژه در دوران همه گیری کووید ۱۹ به منظور کاهش بار ارجاع بیماران و صرفه جویی در هزینه ها گفت : با همکاری شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت درتلاش هستیم تا با استفاده از فیبر نوری در حوزه تله مدیسین گام های موثری برداشته شود.

علیرضا فارسیان رییس فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان در خصوص متصل شدن (paperless) بهداشت و درمان صنعت نفت تهران در واحد تصویربرداری و آزمایشگاه گزارشی ارائه کرد.

https://ipna.news/155558کپی شد!