ظرفیت خالی صنایع پایین‌دستی با تنوع‌بخشی سبد پلیمری فعال می‌شود

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تنوع‌بخشی در تولید انواع پلیمرها را از اهداف شرکت ملی صنایع پتروشیمی عنوان کرد و گفت: با تحقق این موضوع، علاوه بر جلوگیری از واردات مواد مورد نیاز صنایع پایین دستی، ظرفیت خالی صنایع پایین دستی نیز فعال خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،بهزاد محمدی، امروز (۲۱ بهمن ماه) در سومین روز چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست، در حاشیه بازدید از سالن ۳۸ به برنامه‌ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای افزایش ظرفیت تولید پلیمر اشاره کرد و گفت: ظرفیت کنونی تولید انواع پلیمرها در صنعت پتروشیمی سالانه ۹ میلیون تن است که در چهارسال آینده به ۲۱ میلیون تن در سال می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی انجام شده، سهم ایران از سبد جهانی تولید پلیمر از ۲ درصد به چهار درصد افزایش می‌یابد، افزود: این رقم نشان‌دهنده افزایش دوبرابری سهم ایران از سبد جهانی پلیمر و افزایش ۱۲۰ درصدی تولید این محصولات به تولید کنونی در ایران خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه ایجاد تنوع در نوع و گرید در بخش تولید پلیمرها از جمله اهداف نهایی شرکت ملی صنایع پتروشیمی است، ادامه داد: این موضوع سبب می‌شود تا نه تنها در صنایع پایین دستی ظرفیت خالی نداشته باشیم بلکه از واردات مواد مورد نیاز صنایع پایین دستی نیز جلوگیری می‌شود.

چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست با شعار «کسب‌وکار جهانی» یکشنبه، ۱۹ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد و فردا (۲۲ بهمن‌ماه) به کار خود پایان می‌دهد.

https://ipna.news/155501کپی شد!