ایران پلاست؛ احصای نیاز صنایع پایین‌دست از بالادست پتروشیمی

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی هدف از برگزاری نمایشگاه ایران پلاست را احصای نیاز صنایع پایین‌دست از بالادست پتروشیمی عنوان کرد و گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌دنبال تقویت صنایع پایین‌دستی پتروشیمی و تولید خوراک مورد نیاز آنهاست.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛   بهزاد محمدی امروز (دوشنبه، ۲۰ بهمن‌ماه) در بازدید از چهاردهمین نمایشگاه ایران‌پلاست با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال بی‌شک به‌دلیل شیوع ویروس کرونا همانند سال‌های گذشته نیست، گفت: این نمایشگاه فرصتی برای گفت‌وگو، مذاکره و تقویت همکاری میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه ایران پلاست ارتباط میان شرکت‌ها تقویت می‌شود، افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر افزایش ارتباط مطلوب و منطقی میان بالادست و پایین‌دست صنعت پتروشیمی تمرکز کرده و به‌دنبال این است صنعت به سمتی حرکت کند تا محصولاتی در بالادست پتروشیمی تولید شود که مورد نیاز صنایع پایین‌دستی کشور است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تأکید بر اینکه اجرای این هدف با تعریف طرح‌های راهبردی آغاز شده است که این فرصت‌ها در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده می‌شود، اظهار کرد: جزئیات طرح‌ها مشخص شده و بسته‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران آماده است.

محمدی با بیان اینکه در سال‌های آینده صنعتی خواهیم داشت که توسعه و توازن میان صنایع بالادست و پایین‌دست در آن بسیار با وضع کنونی متفاوت است، گفت: بنابراین به‌شدت دنبال تقویت صنایع پایین‌دستی پتروشیمی و تولید خوراک مورد نیاز صنایع پایین‌دستی هستیم.

وی درباره تأثیر محصولاتی پلاستیکی بر محیط زیست تصریح کرد: نباید در صنعت پتروشیمی تنها به تولید محصولات پلاستیکی و یکبار مصرف توجه کرد، هم‌اکنون صنعت پلیمر در سازه‌های ساختمانی، صنعت خودرو و صنایع دیگر کاربردهای فراوانی دارد و به‌تدریج جایگزین منابع طبیعی مانند چوب می‌شود؛ دنیای پلاستیک بسیار وسیع است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به ضرورت برگزاری نمایشگاه ایران پلاست اشاره کرد و گفت: صنعت بالادستی پتروشیمی با توجه به اینکه خوراک خود را از وزارت نفت تأمین می‌کند بخشی از بدنه صنعت نفت است که در نمایشگاه نفت نیز حضور دارد، اما نمایشگاه ایران پلاست به‌طور خاص برای محصولات پلیمری است و نه همه شرکت‌های پتروشیمی.

محمدی به حضور ۲۰۰ شرکت در بخش‌های مختلف تولیدکننده، خدمات، تجهیزات و ماشین‌آلات در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: ارتباط صنعت بالادست پتروشیمی با پایین‌دست در این نمایشگاه تقویت می‌شود و این موضوع با حضور شرکت‌های پتروشیمی در نمایشگاه نفت متفاوت است.

وی با تأکید بر اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه ایران پلاست احصای نیازهای صنایع پایین‌دستی از مجتمع‌های پتروشیمی کشور است، تصریح کرد: در این نمایشگاه، مشکلات و چالش‌های پیش‌روی صنایع پایین‌دستی منتقل و بررسی و برای رفع آنها تلاش می‌شود.

https://ipna.news/155478کپی شد!