علت توقف نماد «خراسان»

دو شرکت پتروشیمی خراسان و سیمان قاین روز گذشته اطلاعیه صادر کردند که موضوع هرکدام از آنها به ترتیب به «توقف تمامی فعالیت های شرکت» و «نتیجه برگزاری مزایده» برمی گشت.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ روز گذشته در ارتباط با اخبار مربوط به افشای اطلاعات بااهمیت شرکت ها یکی از شلوغ ترین روزها به حساب می آمد. به طور معمول اینگونه خبرها در سایت کدال حداکثر از ۸ مورد عبور نمی کرد، اما طی یک روز گذشته ۱۰ شرکت اخبار مهم خود را در چارچوب اطلاعات بااهمیت منتشر کردند که دو مورد از آنها در گروه الف و مابقی در گروه ب درجه اهمیت طبقه بندی شده اند.
گروه الف ، بیشتر اطلاعاتی است که دامنه تاثیرگذاری آنها بر روند اقتصادی شرکت و بالطبع قیمت سهام است. اشکال و نوع این اطلاعات در محدوده بسیار بالایی در قوانین بازار سرمایه مشخص شده است.
دو شرکت پتروشیمی خراسان و سیمان قاین در این گروه روز گذشته اطلاعیه صادر کردند که موضوع هرکدام از آنها به ترتیب به «توقف تمامی فعالیت های شرکت» و «نتیجه برگزاری مزایده» برمی گشت.
شرکت پتروشیمی خراسان با نماد «خراسان» در این اطلاعیه مهم خود دلیل توقف تولید شرکت را برودت هوا و افت فشار گاز عنوان کرده است. این اطلاعیه نوشته که هنوز مشخص نیست این توقف تا چه زمانی طول خواهد کشید و فرآیند تولید مجدد آغاز شود.
جالب است بدانیم که سال گذشته هم در همین ماه در شرکت پتروشیمی این اتفاق تکرار شد. قطع گاز، موجب توقف فعالیت ها و روند تولید شرکت پتروشیمی خراسان در بجنورد شده است.
بر اساس اطلاعات، تولید در این شرکت از روز ۲۱ دی سال گذشته متوقف شده بود که بر اساس اعلام مسئولان مربوط، دلیل آن به قطع یک هفته ای گاز آن مربوط می شد. قطع گاز پتروشیمی برای جلوگیری از بروز مشکل در تامین گاز مشترکان خانگی، انجام شده بود.

https://ipna.news/154793کپی شد!