گامی بلند برای تحقق تولید و اشتغال با بهره‌برداری از پتروشیمی گچساران و دهدشت

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون در این طرح بزرگ اقتصادی ۱۶۰۰ میلیارد از منابع ریالی در پتروشیمی گچساران و ۶۰ میلیارد تومان در پتروشیمی دهدشت هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی‌ ایران(ایپنا)؛حشمت الله صمیمی دوست در گچساران اظهار کرد: شهرستان گچساران در طی چند سال اخیر در بخش‌های مختلف اقتصادی شتاب خوبی  به خصوص در صنایع بزرگی اعم از پتروشیمی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: تاکنون در این طرح بزرگ اقتصادی ۱۶۰۰ میلیارد از  منابع ریالی و ۵۳۰میلیون یورو از منابع ارزی در این طرح بزرگ صنعتی هزینه شده که این امر گامی بلند برای تحقق تولید و اشتغال در این طرح اشتغالزاست و در صورت بهره برداری از آن ۳۰۰ شغل مستقیم  ایجاد می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اکنون ۲هزار نفر در این پروژه  به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

صمیمی دوست با بیان اینکه این طرح بزرگ اقتصادی تا ۲ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید گفت: پتروشیمی گچساران در آینده تولید کننده سالانه ۸۴ هزار تن سی تری پلاس C۳+خواهد بود.

وی ابراز کرد: با بهره برداری از این طرح صنعتی، سالانه یک میلیون تن اتیلن تولید که خوراک پتروشیمی‌های خط دنا شامل بروجن، دهدشت، ممسنی و کازرون تأمین می‌شود.

این مسوول با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی گچساران تا کنون ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز کرد: این طرح سالانه یک هزار و ۲۵۰ تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند بهبهان دریافت خواهد کرد.

صمیمی دوست ادامه داد: گاز متان مورد نیاز این طرح ۵۳ هزار و ۹۰۰ مترمکعب بر ساعت از خط سراسری و برق این طرح به میزان ۵۰ مگاوات از سوی شرکت برق منطقه خوزستان تامین  می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار ساخته شده گفت: تامین آب این طرح از سد کوثر با لوله ۲۸ اینچی به ظرفیت یکهزار و ۷۶۰ مترمکعب بر ساعت و به طول ۲۷ کیلومتر تامین می شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویر احمد  در ادامه اذعان کرد: ‌در کنار این مجتمع پتروشیمی، پتروشیمی دهدشت در حال ساخت است که هم اکنون ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

صمیمی دوست ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح بزرگ اقتصادی ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن انواع مواد پتروشیمی را دارد.

وی افزود: پتروشیمی دهدشت با حجم سرمایه گذاری ۱۵۰۰میلیارد تومان و حجم سرمایه گذاری ارزی ۱۲۵ میلیون یورو  که تا کنون ۶۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده  است.

صمیمی دوست خاطرنشان کرد:  این پروژه تاکنون ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به مذاکرات صورت گرفته این پروژه  به لحاظ تامین اعتبار مشکلی ندارد و  این پروژه هم اکنون در حال فعالیت است و با بهره‌برداری رسیدن از این پروژه اقتصادی گامی موثری در این شهرستان براشته خواهد شد.

https://ipna.news/154708کپی شد!