تقدیر رئیس کل بانک مرکزی از نقش آفرینی پتروشیمی فن آوران در ارزآوری برای کشور در شرایط تحریم

رئیس کل بانک مرکزی با ارسال تقدیرنامه‌ای خطاب به مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن‌آوران، از نقش‌آفرینی مستمر این شرکت در تداوم صادرات غیرنفتی، ارز آوری برای کشور و بازگشت منابع ارزی حاصل از صادرات به چرخه رسمی اقتصاد در شرایط تحریم، قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛رئیس کل بانک مرکزی با ارسال تقدیرنامه‌ای خطاب به مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن‌آوران، از نقش‌آفرینی مستمر این شرکت در بازگشت منابع ارزی حاصل از صادرات به چرخه رسمی اقتصاد کشور در شرایط تحریم، قدردانی کرد.

در نامه عبدالناصر همتی آمده است:

تولید و صادرات غیر نفتی نقش معناداری در رشد و توسعه اقتصادی کشور، حفظ ارزش پول ملی و ثبات بازار ارز و بخش های واقعی و مالی اقتصاد دارد. در این خصوص با توجه به وضعیت کلان  اقتصادی و غیر اقتصادی کشور از یک سو و وضع شدیدترین و بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های بین‌المللی علیه کشور ایران به ویژه در بخش های بانکی و نفت و از سوی دیگر، نقش صادرکنندگان غیر نفتی در خط مقدم جنگ اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

همتی با اشاره به اینکه عملکرد شرکت پتروشیمی فن آوران در عرصه جنگ تمام عیار اقتصادی طی سال های اخیر همواره در مسیر تداوم صادرات غیر نفتی و ایجاد درآمد ارزی به منظور تامین نیازهای وارداتی کشور، بوده است، از تلاش های بعمل آمده در جهت حفظ تولید، اشتغال، استمرار صادرات غیر نفتی و بازگشت منابع ارزی به چرخه رسمی اقتصاد کشور تشکر و قدردانی کرد.

پتروشیمی فن آوران سومین طرح تولید متانول ایران و تنها تولید کننده اسید استیک در کشور می باشد که سهم عمده ای از سبد تولید خود را به تامین نیاز بازار های هدف صادراتی تخصیص داده است و تمام توان فنی و مهندسی کارکنان خود را در راستای پویایی زیر ساخت اقتصادی کشور در حوزه تولیدات صنعت پتروشیمی مرتبط با زنجیره متانول واسید استیک بکار گرفته است.

https://ipna.news/154634کپی شد!