چراغ سبز سهام بوعلی به پتروشیمی نوری؟

نماد بوعلی سهام یکی از بزرگترین شرکتهای پتروشیمی تولید کننده آروماتیک کشور در بورس است که با کاهش ارزش صف خرید با عرضه سنگین روبرو شد و این سیگنالی برای پتروشیمی نوری است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ پتروشیمی بوعلی پس از کنفرانس اطلاع رسانی به دلیل رشد ۵۰ درصدی به دلیل عرضه نسبتاً سنگین سرمایه گذاری در بورس در حالی که ارزش صف خرید رو به کاهش بود ، بازگشایی شد. با این وجود صف خرید این سهم توانست شکننده باقی بماند.

این سیگنالی برای پتروشیمی نوری بود که از زمان بازگشایی نماد بوعلی از محدوده منفی خارج شود و آخرین قیمت خود را تا بیش از ۳ درصد مثبت برساند.

 

 

مقابله با جذابیت سودآوری و استقبال از تازه واردان

پتروشیمی بوعلی شبیه ترین پتروشیمی به نوری است و در نتیجه خریداران این دو سهم می توانند این دو را با هم مقایسه کنند و  نسبت قیمت به نور حدود ۷ برابر تخمین زده شده است. با بزرگتر بودن پتروشیمی های نوری در مقایسه با بوعلی ، اکنون از نظر ارزش بازار ، بوعلی گرانتر ارزیابی می شود و در نتیجه نسبت P / E بسیار بالاتری را تجربه می کند (طبق محاسبات اولیه بین ۹ تا ۱۰ برابر)  یک سرمایه گذار منطقاً پتروشیمی های نوری را ترجیح می دهد.

 

 

اما از نظر بازار ، سهم نسبتاً جدید و نسبتاً کمی به دلیل ضعف فروشندگان ، احتمالاً افزایش خواهد یافت. صف خرید ۲۰ میلیون سهم بوعلی با توجه به حدود ۳۰۰ میلیون سهم که از زمان عرضه اولیه آن فروخته نشده اند ، شکننده به نظر می رسد.

با این وجود ، تجربه سودهای کلان در عرضه های اولیه و کوچک بودن این ۳۰۰ میلیون سهم در میان تعداد زیادی از مردم هنوز می تواند طرف عرضه را ضعیف نگه دارد. بنابراین نمی توان با اطمینان درباره آغاز سقوط بوعلی در بورس صحبت کرد و به نظر می رسد که این ارزیابی نسبتاً بالا برای بوعلی محرک ثروت های امروز نوری بوده است.

بیشتر بخوانید:  اطلاعیه مهم کارگزاری‌ برای صندوق پالایش یکم امروز ۲۹ شهریور ۹۹

 

از نظر بازار ، صف خرید بوعلی باید به دقت کنترل شود و تضعیف آن ممکن است رشد قیمت آن را متوقف کند. اما از منظر سرمایه گذاری بلند مدت ، شخصی که چشم انداز مثبتی به این صنعت دارد می تواند اطمینان داشته باشد که پتروشیمی نوری شرکت بهتری برای سرمایه گذاری است.

 

https://ipna.news/154583کپی شد!